شناسهٔ خبر: 147984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش ۴۵۰ نیروی راهداری چهارمحال و بختیاری در مواجهه با بارش‌ها

گلستان-باران سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: تردد در محورها روان و به صورت عادی در حال انجام است اما رانندگان در گردنه‌ها با رعایت نکات ایمنی از جمله سرعت مطمئنه از وقوع تصادف و اتفاقات ناگوار خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری) امین قوامی گفت: مدیریت راهداری زمستانی و ایجاد ترددی روان در این فصل یکی از وظایف اصلی وخطیر این اداره‌کل است که از ۱۴ آبان ماه تا ۱۵ فروردین با پشتیبانی پلیس‌راه، هلال‌احمر و کلیه پرسنل این اداره انجام می‌شود.

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: این اداره‌کل عهده‌دار حفظ و نگهداری، پشتیبانی و بازگشایی ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه روستایی و در مجموع ۳ هزار و ۷۷۲ کیلومتر کل‌راه‌های استان به منظور تسهیل در امر تردد روان جهت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌های درون و برون استانی است.

وی ادامه داد: این مهم توسط ۴۲ اکیپ مستقر در مرکز شهرستان‌ها، راهداری‌ها و راهدارخانه‌های واقع در گردنه‌های صعب‌العبور برفگیر با امکاناتی مشتمل بر ۴۵۰ نفر نیروی انسانی و ۲۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین، سنگین و تراکتور برفروب صورت می‌گیرد.

قوامی با توجه به آغاز اولین بارش از شب گذشته که به صورت باران همه محورهای استان را درگیر کرده است، گفت: تردد در محورها روان و به صورت عادی در حال انجام است اما رانندگان در گردنه‌ها با رعایت نکات ایمنی از جمله سرعت مطمئنه از وقوع تصادف و اتفاقات ناگوار خودداری کنند.