شناسهٔ خبر: 147989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش بیش از ۲۷۴ درصدی بودجه اداره فنی و نظارت ادراه‌کل راهداری چهارمحال وبختیاری

مرتضوی زاده معاون فنی ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری گفت: اعتبار مصوب اداره فنی و نظارت در سال ۱۴۰۰ حدود ۸ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱با پیشرفت ۲۷۴ درصدی به بیش از ۳۵ میلیارد تومان و در سال جاری به ۵۸ میلیارد تومان رسید که صرف ساخت راهدارخانه، نمازخانه بین راهی، پلیس‌راه، ساختمان راهدارخانه و... می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری)، سید مهدی مرتضوی‌زاده گفت: ۳۲ راهدارخانه موقت و دائم در سطح استان فعال هستند که شامل ۱۳ راهدارخانه مرکزی و ۲۰ راهدارخانه بین‌راهی هستند.

معاون فنی ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: همیشه به علت کمبود تعداد ساختمان‌های راهداری، بالا بودن عمر ساختمان‌ها و عدم اعتبار کافی استانی که سالانه تنها ۵۰۰ تا یک میلیارد است احداث و تعمیرات ساختمان‌ها با مشکل روبرو بود تااینکه سازمان تصمیم گرفت این مشکل را از محلی اعتبارات داخلی خود حل کند.

مرتضوی‌زاده نگاهی به رشد اعتبارات مصوب این اداره کل انداخت و بیان کرد: اعتبار مصوب اداره فنی و نظارت در سال ۱۴۰۰ حدود ۸ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱با پیشرفت ۲۷۴ درصدی به بیش از ۳۵ میلیارد تومان و در سال جاری به ۵۸ میلیارد تومان رسید که صرف ساخت راهدارخانه، نمازخانه بین راهی، پلیس‌راه، ساختمان راهدارخانه و... می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افتتاح ساختمان راهداری بخش بازفت با اعتبار۵میلیارد تومانی بودیم، افزود: کلنگ‌زنی ساختمان اداره شهرستان‌های شهرکرد در سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان آغاز و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

مرتضوی زاده با توجه به اینکه کلنگ‌زنی ساختمان راهدارخانه لردگان نیز در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ تومان آغاز و تا کنون ۲۰ درصد پبشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: احداث سوله شن و نمک شهرستان اردل نیز با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۰۰ آغاز شده و تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از شروع بارندگی‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی گفت:همچنین ساخت ساختمان راهدارخانه‌های مرکزی در سطح استان، احداث ساختمان اداری شهرستان سامان و فارسان، تعمیرات راهدارخانه مال خلیفه، احداث سوله شن و نمک شهرستان فارسان و شلمزار، احداث ساختمان و دیوار محوطه ساختمان مرکزی شهرستان کیار و تعمیر دیوار محوطه و احداث دیوار اتاقک نگهبانی شهرستان سامان نیزدر دست اقدام است.

معاون فنی ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه سوله شن ونمک راهدارخانه گوشنگلی محور بروجن به لردگان تحویل داده شد و ساختمان این گردنه در انتظار انتخاب پیمانکار است، گفت: همچنین در سال جاری احداث ساختمان‌های بین راهی، احداث سوله شن و نمک و ماشین‌آلات کارون ۴ در محور لردگان به خوزستان، تعمیرات راهدارخانه بهشت‌آباد و لیرابی در شهرستان اردل دردستورکار قرار دارد.