شناسهٔ خبر: 147995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری؛

جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

جابجایی کالا خراسان جنوبی.jpg سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد علیزاده، سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۱۳۴ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از ۲۰۸ هزار سفر باری جابجا شده است، گفت: عمده کالاهای جابجا شده ازمبدأ استان سیمان، آهن اسفنجی، زغال سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و غیره بوده است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

علیزاده تصریح کرد: ۷۲ شرکت و شعبه حمل و نقل کالا ۷۱۵۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۰۵۲۲ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.