شناسهٔ خبر: 148016 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارندگی و رعدوبرق در نیمه شمالی کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارندگی و رعد و برق در نیمه شمالی کشور از وزش باد شدید در دامنه جنوبی البرز طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، نقاطی از اردبیل، زنجان و زاگرس مرکزی، رگبار باران و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده که شدت بارش‌ها برای امروز در مازندران است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا بارش پراکنده در اتفاعات مازندران و شرق خراسان رضوی و یکشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی، پیش بینی شده است. دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور، جو پایدار خواهد بود.

نقشینه توضیح داد: طی ۵ روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در نقاطی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات کرمان، رشد ابر، رگبار پراکنده، رعدو برق و برخی ساعت‌ها، وزش باد، پیش‌بینی شده است که می تواند سبب گردوخاک شود.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید در دامنه جنوبی البرز، یکشنبه و دوشنبه برای نوار شرقی کشور پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام مواج و متلاطم بودن دریای خزر طی امروز در خصوص وضعیت جوی تهران گفت: امروز و فردا هوای تهران صاف تا کمی ابری است اما در ارتفاعات استان تهران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است. کمینه دمای امروز پایتخت ۱۶ درجه ثبت شد.