شناسهٔ خبر: 148020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان ثبت‌نام کارت هوشمند رانندگان و ناوگان وانت‌بار در لرستان

عبدی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از آغاز ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان وانت بار در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، رضا عبدی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهارداشت: در راستای طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت‌بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از رانندگان و مالکان وانت بار متقاضی ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند خواسته است به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، انجمن های صنفی حمل و نقل و دفاتر پیشخوان دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مراجعه نمایند. 

وی ادامه داد: این طرح به منظور ارتقای ایمنی تردد، ساماندهی محمولات قابل حمل، رعایت قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت‌بار به منظور تخصیص سوخت در سراسر کشور اجرا می شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در خصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام رانندگان در این طرح، گفت: حداقل سن ۲۳ سال و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم و دو قطعه عکس ۴*۳ از مدارک لازم برای ثبت‌نام در این طرح است.

عبدی با اشاره به اینکه حداکثر سن ناوگان وانت بار باید ۲۰ سال باشد اضافه کرد: مالکین ناوگان وانت‌بار با ارائه کارت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر، می توانند در این طرح ثبت‌نام نمایند.

وی تصریح کرد:متقاضیان برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان وانت بار به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یا مراکز مجاز ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند (انجمن های صنفی حمل و نقل و دفاتر پیشخوان دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) مراجعه نمایند و نسبت به ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند تا از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.