به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصور کیایی گفت: با توجه به ضرورت نیاز به استفاده از روش های نوین در صنعت روسازی و لزوم بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی آسفالت راههای شریانی کشور این موضوع در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان یکی از مؤثرترین شیوههای بهبود خواص عملکردی آسفالتی را استفاده از فناوری قیر اصلاح شده با افزودنی پلیمری در تولید آسفالت دانست و گفت: این روش برای اولین بار در استان در محور های شریانی حوزه شهرستانهای سرخه و آرادان در دست اجرا است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: این عملیات شامل تراش آسفالت،لکه گیری و اجرای روکش آسفالت اصلاح شده با قیر پلیمری است و از خواص این نوع مواد افزودنی در آسفالت میتوان به بهبود چسبندگی بین قیر و مصالح سنگدانهای، افزایش انعطاف پذیری سطح آسفالت در دماهای پایین، افزایش مقاومت سطح آسفالت در مقابل حرکت و تغییر شکل در دماهای بالا، بهبود در استحکام کششی و افزایش مدول سختی در دماهای بالا اشاره کرد.
وی از دیگر مزایای استفاده از قیرهای اصلاح شده پلیمری در بهسازی راه ها را افزایش عمر آسفالت با حداقل هزینه معمول عنوان کرد و گفت: تامین آسایش برای رانندگان و صرفه جویی در مصرف قیر و مصالح سنگی با توجه به کاهش ضخامت لایه های روسازی و کاهش مصرف انرژی و آلودگی های زیست محیطی از دیگر مزایای این روش است.