شناسهٔ خبر: 148058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انعقاد اولین قرارداد کنسرسیوم حمل و نقل کالای بندر امام خمینی(ره) با شرکت پشتیبانی امور دام کشور

بندر امام خمینی رئیس هیات مدیره کنسرسیوم شرکت های حمل و نقل کالای بندر امام خمینی(ره) از انعقاد اولین قرارداد این کنسرسیوم با شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جابجایی ۱.۵ میلیون تن نهاده های دامی از این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، شاپور زارع ممبینی رئیس هیات مدیره کنسرسیوم شرکت های حمل و نقل کالای بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: کنسرسیوم حمل و نقل کالای استان به عنوان نخستین کنسرسیوم حمل و نقل کالای کشور با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان قرارداد جابجایی ۱.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) را با شرکت پشتیبانی امور دام کشور امضا کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این قرارداد یکساله خواهد بود، افزود: درصورت تامین بار از سوی صاحبان کالا، این میزان کالا در مدت زمان کمتری جابجا خواهد شد.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم شرکت های حمل و نقل کالای بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: آبان ماه سال گذشته به منظور افزایش بهره‌وری ناوگان استان، افزایش ظرفیت حمل و نقل کالا، تسریع در فرایند حمل کالا، هم افزایی در رونق کسب و کار شرکت‌های حمل و نقل وارائه خدمات بهتر به صاحبان کالا اولین مجوز فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل کالای کشور در استان خوزستان با همراهی مدیران استانی و ستادی راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر شد.

زارع ممبینی گفت: در این کنسرسیوم بیش از ۸۰ شرکت حمل و نقل کالا در بندر امام(ره) و استان بوشهر (شهرستان عسلویه) مشارکت و همکاری دارند.

وی اظهار کرد: از مزایای انعقاد قرارداد کنسرسیوم حمل و نقل کالا با صاحبان کالا، می‌توان به هم افزایی بیشتر بین شرکت ‌های حمل و نقل، ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه کالا ، مشارکت حداکثری در بحث حمل و نقل و ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده کالا اشاره کرد.

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم شرکت های حمل و نقل کالای بندرامام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد که سایر شرکت ها نیز به منظور شفافیت و ارائه خدمات بهتر طبق مصوبات و تصمیم گیری های سطح کلان کشور با این کنسرسیوم عقد قرارداد کنند.