شناسهٔ خبر: 148061 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار سیلاب در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان

سيلاب، طغيان رودخانه و تخريب پل در محور كرج - چالوس و محورهاي روستائي شهرستان طالقان / عكس: اداره‌كل راه و شهر سازي استان البرز کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارندگی در برخی از استان‌های کشور و تداوم بارش‌ها تا پایان هفته، نسبت به وقوع سیلاب در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: از امروز تا دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب‌شرق کشور، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. امروز شدت بارش‌ها برای جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب‌شرق کرمان است که سبب اختلال در سفرهای بین‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن توصیه به هموطنان برای اجتناب از سفرهای غیرضروری از  بارش‌های پراکنده طی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی خبری داد.

گودرزی با اعلام ورود موج بارشی جدید از سه‌شنبه به کشور، برای بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، بارش‌های رگباری و رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی کرد و افزود: این شرایط در نیمه غربی، سواحل دریای خزر و بتدریج مرکز و جنوب‌شرق کشور ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، امروز در بخش‌هایی از نوار شرقی کشور، افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است.

وی با اعلام اینکه امروز دریای خزر و امروز و فردا، آب‌های خلیج‌فارس مواج است، برای تهران آسمانی صاف تاکمی ابری با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد.