شناسهٔ خبر: 148068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۳۶ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش ۱۳۱۲ میلیارد تومان در اردبیل

رفع تصرف بیش از 36 هکتار از اراضی بیت المال به ارزش 1312 میلیارد تومان در شش ماهه اول سالجاری فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: رفع تصرف بیش از ۳۶ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش ۱۳۱۲میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، سرهنگ مهدی نوظهور فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان اردبیل با اعلام رفع تصرف بیش از ۳۶ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش ۱۳۱۲ میلیارد تومان اظهار کرد: با همت و تلاش شبانه روزی و با انجام هماهنگی های قضایی، انتظامی و بهره گیری از ظرفیت های سایر دستگاه های دولتی و کلیه نیروهای تحت امر همکاران یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل با اجرای ۷۰ مرحله مأموریت مهم نسبت به رفع تصرف بیش از ۳۶ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش ۱۳۱۲ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری اقدام کرده اند.

وی با تشریع اقدامات پیشگیرانه حفاظت از اراضی تحت پوشش در سطح استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۱۲۵۰ مرحله بازید و گشت های حفاظت از اراضی در شهرستان های تابعه در محدوده اراضی تحت پوشش سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه همشهریان، قبل از هرگونه معامله استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح انجام داده و نسبت به خرید اقدام نمایند تاکید کرد: کسانی که در داخل محدوده اراضی ملی و دولتی مبادرت به خرید زمین با عناوین مختلف می کنند مراقب زمین خواران و افراد سودجو و فرصت طلب باشند.

نوظهور به توزیع بیش از۹۸۰۰ بروشور اطلاع رسانی عمومی در محدوده اراضی تحت پوشش خبر داد و گفت: رفع فوری ۶ ماهه اول  سالجاری در ۵۱ مرحله در شهرهای اردبیل، سرعین، خلخال، نمین، گرمی، کوثر به میزان ۱۴ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش ۱۱۰۰میلیارد تومان توسط یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل صورت گرفته است.

وی به اجرای احکام اشاره کرد و افزود: بر اساس احکام صادره از مراجع قضایی استان اردبیل، ۱۹پرونده تشکیل و اجرای احکام در شهرهای اردبیل، خلخال، هشتجین، رضی و اصلاندوز به میزان ۲۲ هکتار از اراضی بیت المال به ارزش بیش از ۱۹۴میلیارد تومان رفع تصرف صورت گرفته است.