شناسهٔ خبر: 148069 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تاکید شد؛

موافقت با الحاق ۲۳ هکتار به محدوده طرح جامع شهر برازجان

ببینید | یازدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری در سال ‌جاری شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۲۳ هکتار اراضی به محدوده طرح جامع شهر برازجان برای طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرد و مقرر شد تا طرح تفصیلی اراضی با رعایت مواردی به تائید کمیسیون ماده ۵ استان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با محمدی‌زاده استاندار استان بوشهر، مصوبه شورا با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر برازجان را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۲ مصوبه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر در  خصوص الحاق اراضی به مساحت ۲۳ هکتار به محدوده طرح جامع شهر برازجان برای طرح نهضت ملی مسکن را  با توجه به صورتجلسه مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲کمیته فنی شماره یک مورد  بررسی قرارداد و ضمن موافقت با الحاق مقرر کرد تا طرح تفصیلی اراضی با رعایت موارد زیر و تامین خدمات عمومی حداقل در مقیاس محله و ناحیه به تائید کمیسیون ماده ۵ استان برسد :

۱-با توجه به مجاورت اراضی الحاقی با  اراضی نظامی سپاه،  نظر مرجع استانی وزارت دفاع ( اداره کل منطقه ۷ ) درخصوص ملاحظات احتمالی اخذ و در طرح اعمال شود.

۲- با توجه به محدودیت شدید تامین زمین در شهر برازجان براستفاده حداکثری از ظرفیت بارگذاری زمین و اعمال تراکم ساختمانی ۱۸۰ درصد، در جهت پاسخگویی به نیاز متقاضیان تاکید می‌شود.

۳- ضمن تهیه نقشه هدایت و مدیریت سیلاب، رعایت حریم و بسترآبراهه‌های متداخل با زمین بر اساس نقشه رقومی اخذ شده از اداره کل آب منطقه‌ای استان طی نامه شماره ۳۱۹۰۹ مورخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ الزامی است.

۴- در اجرای بند "ب"  مصوبه مورخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ شورای‌عالی بر استفاده از سهم یک هزار واحدی دولت در شهرک خلیج‌فارس جهت تخصیص به باقیمانده متقاضیان نهضت ملی مسکن مجدداً تاکید می‌شود.

در پایان تاکید شده است: در اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی طرح ها و . . .  نقشه محدوده شهر با لحاظ الحاق مذکور جهت ابلاغ به مراجع ذیربط تحویل دبیرخانه شورای‌عالی شود.