شناسهٔ خبر: 14807 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی/ افزایش نسبی دما در سواحل شمالی

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی به ساکنان سالمند، کودکان و بیماران شهرهای تهران، کرج، اصفهان و اراک توصیه کرد از تردد غیرضروری در شهر جلوگیری کنند.

فریبا گودرزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: از اواسط وقت امروز سه شنبه سوم آذر تا اواخر وقت چهارشنبه با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های جنوبی کشور برای استان‌های جنوبی کشور افزایش ابر و در بخش‌هایی از خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده را داریم. همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از روز پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور افزایش ابر و گاهی وزش باد و همچنین برای سواحل دریای‌خزر برای روز پنجشنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور تا پایان هفته جوی آرام را داریم که پیامد آن افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی خواهد بود.  

گودرزی ادامه داد: امروز و فردا غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرهای تهران، کرج، اصفهان و اراک زیاد است از این رو توصیه می‌شود افراد سالمند، کودکان و افرادی که بیماری قلبی و تنفسی دارند از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف و در پاره‌ای از نقاط با غبار همراه است که روز پنجشنبه از غلظت آن کاسته می‌شود. ۱۶ درجه سانتیگراد نیز حداکثر دمای امروز پایتخت است. /

نظر شما