شناسهٔ خبر: 148093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

در استان قزوین حدود ۲۴ هزار واحد در حال ساخت می باشد

هاشمی خبر مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در استان قزوین حدود ۲۴هزار واحد در حال ساخت می باشد که با کارگزاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) ،بنیادمسکن و گروه ساخت می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی  مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفتگو ویژه خبری صدا و سیمای مرکز قزوین پیرامون تعداد واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین گفت: ۳۹۷ واحد تخصیص داده شده است و ۶۲۵ واحد آماده تخصیص می باشد و حدود ۲۴هزار واحد در حال ساخت می باشد که شامل پروژه های با کارگزاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) ،بنیادمسکن و گروه ساخت در مینودر و بیدستان  فعال می باشد.

وی در مورد قیمت نهایی هر واحد در طرح نهضت ملی مسکن گفت:قیمت تمام شده  بر اساس قرارداد منعقد شده با پیمانکاران به ازای قیمت واحد برای هر متر مربع تعیین میگردد، با توجه به اینکه به این پروژ ه ها تعدیل تعلق میگردد لذا قیمت تمام شده در پایان پروژه  و با احتساب موضوع تورم حسب اعلام بانک مرکزی و با لحاظ نمودن مدت قانونی قرارداد و تاخیرات مجاز محاسبه می گردد.

 هاشمی پیرامون  کسانی که آورده خود را به موقع پرداخت نکنند بیان داشت: در ابتدا اخطارهای لازم داده می شود در صورتی که نسبت به تکمیل وجه خود اقدام نکنند به پروژه های با پیشرفت کمتر متناسب با آورده خود  منتقل  میگردند،با توجه به پیشرفت پروژ ه ها پیامک به متقاضیان ارسال می شود تا نسبت به واریز وجه اقدام کنند و تعداد پرداختی ها از سوی اعضا بر اساس صورت وضعیت های تایید شده پیمانکاران تعیین می گردد.

وی اضافه کرد: به طور معمول هر ۳ماه یک پیامک ۴۰میلیون تومانی برای متقاضیان ارسال می شود و در ضمن لازم به توضیح است که پروژه های پیشرفت بالا امکان ارسال واریز وجه به بیش از ۳ماه هم وجود دارد .
وی در پایان گفت: بدیهی است در زمان تحویل واحدها نظر به اینکه تمامی واحدهای یک پروژه به صورت همزمان آماده نمیشود لذا ابتدا واحدهای متقاضیان خوش حساب تحویل خواهد شد.