شناسهٔ خبر: 148094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

ابلاغ نرخ سود بانکی 18 درصدی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین

هاشمی خبر مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:بر اساس مصوبات شورایعالی مسکن کشور نرخ سود بانکی در تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی  مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفتگو ویژه خبری صدا و سیمای مرکز قزوین پیرامون کاهش نرخ سود بانکی گفت: خوشبختانه بر اساس مصوبات شورایعالی مسکن کشور نرخ بهره تسهیلات دوران مشارکت و همچنین فروش اقساطی از 23درصد به 18 درصد کاهش یافته است و اخیرا  به بانکهای استان قزوین نیز برای اجرا ابلاغ شده است، تسهیلات پرداختی از سوی بانک به پیمانکار در فرایند ساخت، مشمول بهره دوران مشارکت خواهد بود که در زمان صدور دفترچه اقساط به مبلغ تسهیلات فروش اقساطی اضافه خواهد شد.

وی در مورد پیگیری های صورت گرفته در این حوزه اضافه کرد:موضوع کاهش بهره در استان مرتفع شده و اخیرا دفترچه اقساط بر اساس بهره ی 18درصد انجام می شود و همچنین بهره ی دوره مشارکت هم بر اساس سیاست های ابلاغی به بانکهای استان در حال انجام است که  از طریق بانک انجام گیرد.

 هاشمی پیرامون تسهیلات به هر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن بیان داشت: تسهیلات در استان به مبلغ 300 میلیون تومان بوده است که در سال جاری این تسهیلات تا سقف 550 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که این مبلغ وام به  هر پروژه ی که بیش از 60 درصد پیشرفت داشته باشد تعلق خواهد گرفت و میزان افزایش وام از مبلغ 300میلیون به تناسب کار باقیمانده پروژه خواهد بود و بر همین  اساس  تعیین خواهدشد.
وی اضافه کرد: آورده عضو بر اساس قیمت تمام شده می باشد که قیمت ساخت واحد بعد از کسر مبلغ تسهیلات می بایست توسط متقاضی پرداخت گردد.

وی در پایان گفت:لازم به ذکر است قیمت تمام شده بر اساس قرارداد پیمانکار به ازای ساخت هر متر مربع بنا و پس از پرداخت تعدیل محاسبه خواهد شد.