شناسهٔ خبر: 148102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای آمادگی زمستانی انجام شد؛

آماده سازی ۱۹۸ دستگاه ماشین آلات راهداری در بوشهر

امادگی ماشین آلات جهت راهداری زمستانی بوشهر رییس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بوشهر از آماده‌سازی ماشین‌آلات راهداری در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) احمد کره بندی رییس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بوشهر از آماده‌سازی ماشین‌آلات راهداری در سطح استان خبر داد.

کره بندی با اشاره به وجود ۲۴۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در این اداره کل گفت: امسال برای اجرای طرح راهداری زمستانی، ضمن داشتن آمادگی کامل، نسبت به تعمیر و تحویل ۸۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات اقدام شد.

وی افزود: همچنین ۶ دستگاه نیز تحت تعمیرات اساسی به ماشین آلات راهداری استان یا شهرستان ها ملحق شد.

وی افزود: در مجموعه ماشین‌آلات اداره کل استان، ۸۸ دستگاه ماشین سنگین، ۱۰۰ دستگاه نیمه سنگین و ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک موجود است.

کره بندی با اشاره به اینکه درصد بالایی از اقدامات راهداری به بخش ماشین‌آلات بر می‌گردد و بدون آن، هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی‌شود، عنوان کرد: در راستای افزایش این ناوگان، در نیمه نخست سال یک دستگاه جرثقیل ۱۰ تنی برای استان و یک دستگاه لودر ۵ تنی برای شهرستان دیلم مجموعا به ارزش ۸۵ میلیارد ریال خریداری و ملحق شد و این روند ادامه دارد.

رییس اداره ماشین آلات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر خاطرنشان کرد: بوشهر با متوسط عمر ۱۵ ساله ماشین آلات راهداری، از جوان‌ترین ناوگان در سطح کشور برخوردار است، درحالی که سن متوسط این ناوگان در کشور ۲۶ سال است.