شناسهٔ خبر: 148115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ارتقای آموزش ایمنی در ۲۰ مدرسه واقع در حاشیه راه های قزوین اجرا شد

طرح ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در سال تحصیلی جاری طرح آموزش ارتقای ایمنی در ۲۰ مدرسه واقع در حاشیه راه های استان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری پور گفت: در این طرح، حدود ۴ هزار دانش آموز در حال تحصیل در مدارس واقع در حاشیه راه ها با موارد و مفاهیم ترافیکی آشنا می شوند.

وی اضافه کرد:در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان که با همکاری راهداری و حمل‌ونقل جاده ای، پلیس‌راه، آموزش و پرورش و دهیاری‌ها انجام می‌شود، با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری نسبت به آموزش سمعی- بصری دانش آموزان اقدام می شود.

معیری پور ادامه داد:در این طرح همچنین علاوه بر آموزش و اجرای برنامه های هنری، اقلام و لوازمی چون کیف، دفتر، جامدادی، کتابچه‌های آموزشی و سایر اقلام که منقش به نمادهای ترافیکی هستند در بین دانش آموزان توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای این طرح آموزشی در مدارس، طی سال های اخیر طرح دیگری نیز ویژه راکبان موتور سیکلت در مناطق روستایی توسط ادارات ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرا می شود که امسال نیز اجرای این طرح در ۲۰ منطقه روستایی استان در دستور کار است.

معیری پور  با بیان اینکه بسیاری از ساکنان روستاها با موتور در جاده ها تردد می کنند گفت: همراه نداشتن کلاه ایمنی در هنگام تردد با موتور سیکلت احتمال حوادث جاده ای را افزایش می دهد از این رو در سال های گذشته تلاش می شود با اهدای کلاه ایمنی و آموزش مهارت ها و ایجاد حس مسئولیت در موتورسواران آمار حوادث ناگوار در جاده ها را کاهش داد.