شناسهٔ خبر: 148128 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی اعلام کرد؛

تامین ۴۰۰ هکتار زمین برای مسکن اراک در توافق با بخش خصوصی

حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از تامین ۴۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر اراک و در قالب توافق با بخش خصوصی خبر داد و گفت:‌ از همه روش‌های تامین زمین استفاده شده و استان مرکزی مشکل چندانی در تامین زمین ندارد.

حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان اظهار کرد: ۱۵۰ هزار نفر متقاضی در استان مرکزی ثبت نام کردند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها واجد شرایط شناخته شده اند.

وی افزود: غیر از واحدهای خودمالکی و روستایی، حدود ۲۵ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن استان مرکزی در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه در برخی شهرهای استان زمین به میزان کافی هنوز نهایی نشده است، گفت: برای تامین اراضی در شهرهای اراک، خمین، دلیجان و محلات برنامه‌ریزی شده و در حال تایید است.

انعامی توضیح داد: در شهر دلیجان زمین ۳۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده و قرار است به محدوده الحاق شود که ۶۸ هکتار آن در قالب طرح جامع الحاق شده و مصوبات استانی را اخذ کرده است.

وی افزود: در شهر خمین هم زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با تغییر کاربری در حال تامین است و یک‌هزار واحد مسکونی نیز در این شهر در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در شهر اراک ۱۰ هزار واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی و ۱۵۰۰ واحد نیز در قالب تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح در حال ساخت است.

انعامی بیان کرد: در توافق با بخش خصوصی، زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار برای اراک در حال تامین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی یادآور شد: از تمام روش‌های تامین زمین از جمله الحاق، توافق با مالکین، تغییر کاربری و تفاهم با دستگاه‌های مختلف مثل وزارت جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح در استان مرکزی استفاده شده و مشکل چندانی برای تامین زمین در این استان وجود ندارد.