شناسهٔ خبر: 148130 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی خبر داد؛

رشد ۳ برابری صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده در تهران در شش ماه نخست امسال

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران شهر تهران را با افزایش ۳ برابری در صدور پروانه نوسازی بافت فرسوده در نیمه نخست سال، شهر پیشتاز در این حوزه اعلام کرد و گفت: اجرای بسته ۱۹ بندی در ۱۳۶ شهر رشد ۱۴۰ درصدی نوسازی بافت فرسوده را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن به ارائه گزارشی از نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح کشور و صدور پروانه در این خصوص پرداخت و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مجموعا ۱۸۹ هزار و ۲۰۰ واحد در دست نوسازی قرار گرفت که حدود ۳۲ هزار واحد آن باقیمانده از پروژه‌های نیمه کاره دولت قبل بود.

آیینی با بیان اینکه ۲۳۶ شهر از ۶۹۰ شهر مشمول ضوابط بافت فرسوده هنوز آمار نهایی خود را در سامانه ثبت نکردند، افزود: از ۱۸۹ هزار و ۲۰۰ واحد مشمول بافت فرسوده تا کنون ۴۹ هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: در ایام دهه فجر سال جاری نیز ۳۰ هزار واحد نوسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اعلام شهرهای پیشرو در نوسازی بافت فرسوده پرداخت و افزود: شهر تهران با ۱۴ هزار واحد نوسازی بافت فرسوده و با استفاده از بسته تشویقی اولین شهر پیشتاز در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تاکید کرد: آمار صدور پروانه‌ها در شهر تهران طی ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر شده است که جهش قابل توجهی است.

آیینی با اشاره به اهمیت اجرای بسته ۱۹ بندی نوسازی بافت فرسوده گفت: اجرای این بسته در ۱۳۶ شهر رشد ۱۴۰ درصدی در این زمینه را به دنبال داشته است.

وی شهر پیشتاز دوم را مشهد با بیش از ۵ هزار واحد نوسازی و شهر بعدی را تبریز با صدور ۱۲۰۰ پروانه برای نوسازی بافت فرسوده دانست.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، استان همدان نیز جزو استان‌های پیشتاز در نوسازی بافت فرسوده قرار دارد.