شناسهٔ خبر: 148151 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات هوانوردی تأکید کرد؛

نیاز پایان ناپذیر حرفه‌ای‌گری در کنترلرهای صنعت پرواز

یکی از کارکنان برج مراقبت فرودگاه مهرآباد حوزه تحت کنترل پروازی را نشان میدهد معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه حرفه‌ای‌گری، کارشناس مراقبت پرواز را به "کنترلر" تبدیل می‌کند گفت: نیاز به رفتار حرفه‌ای، از روز ازل با متخصصان ترافیک هوایی بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد الهی‌نیا معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه حرفه‌ای‌گری، کارشناس مراقبت پرواز را به "کنترلر" تبدیل می‌کند گفت: نیاز به رفتار حرفه‌ای، از روز ازل با متخصصان ترافیک هوایی بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت.

در مراسم گرامیداشت روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی که روز شنبه برگزار شد، اظهار کرد: نیاز به حرفه‌ای‌گری، یک نیاز پایان ناپذیر بوده و کارشناس مراقبت پرواز برای تبدیل شدن به کنترلر، نیازمند رفتار حرفه‌ای و کنترلر برای ارتقای خود نیازمند همین رفتار است.

وی تصریح کرد: مدارک دانشگاهی و گواهینامه‌های معتبر جهانی هرگز کسی را کنترلر نکرده و اگر کسی تمام تخصص‌ها را در اختیار داشته باشد اما فاقد رفتار حرفه‌ای باشد، کنترلر نیست.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها ضمن اشاره به زیان وارد شده به مدیریت کنترل ترافیک هوایی جهان توسط بیماری کرونا، گفت: صنعت هوانوردی جهان هنوز تحت تاثیر کرونا است و تمام آسیب‌های وارد شده باید جبران شود. این در حالی است که کنترلرهای ترافیک هوایی ایرانی علاوه بر کرونا، همه روزه با تحریم‌های ناجوانمردانه هم می‌جنگند.

الهی‌نیا با اشاره به اهمیت نوسازی پروژه ملی اتوماسیون کشور، گفت: این پروژه مورد تاکید مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بوده و نقش اساسی در حل چالش‌های کنونی ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اتوماسیون نظارتی آسمان ایران، بروزرسانی تجهیزات و تامین نیروی انسانی متخصص از اهمیت بسیار بالایی در کنترل ترافیک هوایی برخوردار است اما هیچ‌یک از این موارد بدون ‌"حرفه‌ای‌گری"، در عمل قابل استفاده نیست.

معاون عملیات هوانوردی در پایان با بیان اینکه در هیچ‌کجای دنیا احتمال وقوع سانحه به صفر نمی‌رسد، گفت: امیدواریم تا 28 مهر سال آینده که روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی است، در مسیر بروزرسانی سیستم‌ها و اعمال رفتار حرفه‌ای در امور حرکت کنیم.

آسمان ایران امنیت خود را مدیون تعهد سربازان گمنام کنترل ترافیک هوایی است

حسن خوشخو معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم با بیان اینکه بخش عمده محدودیت‌های ترافیک هوایی بخاطر اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی دشمن است، گفت: متخصصان ایرانی از بسیاری از حقوق خود نظیر آموزش‌های بین‌المللی و نشست‌های معتبر محروم هستند.

خوشخو افزود: کنترلرهای ترافیک هوایی ایران، باوجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها اما لحظه‌ای از تلاش باز نمی‌ایستند و همواره برای صیانت از جان هموطنان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آسمان ایران امنیت خود را مدیون تعهد سربازان گمنام ترافیک هوایی است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری از تمام ظرفیت‌ها برای بروزرسانی اتوماسیون فضای کشور استفاده خواهد کرد اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و از هم‌اکنون باید به‌فکر آموزش و تامین متخصصان جوان برای کنترل ترافیک هوایی باشیم.

روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی، سال تحویل کنترلرها است

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛مدیرکل کنترل ترافیک هوایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی کنترل ترافیک هوایی که روز شنبه برگزار شد، با بیان اینکه روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی، سال تحویل کنترلرها است، گفت: در این روز متخصصان کنترل ترافیک هوایی از دیدار با یکدیگر انرژی می‌گیرند و خود را برای فعالیتی توام با عشق و تعهد در یک سال آینده آماده می‌کنند.