شناسهٔ خبر: 148162 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد:

پیشرفت ۹۱ درصدی طرح احداث مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک

راه دسترسی بندر سیریک مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پیشرفت ۹۱ درصدی طرح احداث مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک خبر داد و گفت: نصب فوندانسیون و پایه‌های سیستم روشنایی این مسیرها در حال تکمیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پیشرفت ۹۱ درصدی طرح احداث مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک خبر داد و گفت: نصب فوندانسیون و پایه‌های سیستم روشنایی این مسیرها در حال تکمیل است.

حمیدرضا محمدحسینی‌تختی افزود: با روند توسعه‌ای و مطلوب طرح‌های بندر چندمنظوره سیریک و نیز شروع عملیات احداث مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی این بندر در مدت گذشته از زمان این طرح ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اتمام لایه(بیندر) در تمامی مسیرهای a ،b،c و اتمام عملیات اینترلاک پیاده رو در محور A، اتمام اجرای لایه توپکا در محورC ، نصب علائم راهنمایی و رانندگی در ورودی بندر از جمله اقدامات انجام شده از مدت زمان اجرای این طرح است. 

وی افزود: تهیه، حمل و نصب فوندانسیون و پایه‌های سیستم روشنایی در مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی این بندر انجام شده و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: موقعیت منحصر به فرد سواحل مکران و ویژگی ژئوپلتیکی منحصر به فردی در اختیار کشور بوده و می‌توان با بهره‌گیری از این منابع و زیرساخت‌ها به منافع اقتصادی دریاپایه و مهمی دست یافت.

بندر چندمنظوره سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می‌رود، این بندر در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.