شناسهٔ خبر: 148169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی شش ماهه سال۱۴۰۲ صورت گرفت؛

جابه‌جایی ۲۶۱۲ تن کالا از مبادی استان سمنان توسط وانت بار

غلامرضا طحان - معاون حمل و نقل معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از جابجایی ۲۶۱۲ تن کالا توسط وانت بار در ۶ ماه سال جاری از مبادی استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، غلامرضا طحان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از جابه‌جایی ۲۶۱۲  تن کالا  توسط وانت بار در شش ماهه سال جاری از مبادی استان سمنان خبر داد و افزود: در شش ماهه اول سالجاری ۵۵۰۰ هزار  تن کالا از مبادی استان سمنان جابجا شده که ۲۶۱۲ تن آن توسط ناوگان وانت بار انجام شده است.

طحان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی وانت بار ها در استان گفت: تاکنون ۱۱۱۴ کارت هوشمند ناوگان وانت بار در استان صادر شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در ادامه به طرح ساماندهی وانت بارها در استان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور ارتقا ایمنی تردد، ساماندهی محمولات قابل حمل، رعایت قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت بار به منظور تخصیص سوخت از کلیه رانندگان و مالکان وانت بار تدوین و اجرا شده است.

طحان با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی جابجایی کالا توسط وانت بارها طی شش ماهه سالجاری  افزود: وانت بارها برای حمل بار در محورهای برون شهری باید از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای بارنامه دریافت کنند و البته در ضوابط جدید تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل کالا شرایطی برای بازارگاه‌های الکترونیکی و سکوهای اینترنتی جهت تاسیس شرکت حمل و نقل و صدور بارنامه الکترونیکی پیش بینی شده است.