شناسهٔ خبر: 148197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداری استان اردبیل رتبه برتر جشنواره شهیدرجایی را کسب کرد:

کسب رتبه برتر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بهسازی راهها

خط کشی گیلان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در حوزه بهسازی راههای فرعی و روستایی رتبه برتر را درجشنواره شهید رجایی کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،در جلسه شورای اداری استان اردبیل ، از دستگاه‌های برتر و برگزیده استان که در شاخص های عمومی و اختصاصی که بر اساس ارزیابی و سنجش عملکرد یکساله جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱حائز رتبه شده بودند تجلیل شد.

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل رتبه برگزیده را در حوزه بهسازی راههای روستایی و فرعی

بدست آورد.

 در این جلسه ، مهندس وثوقی  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل لوح مربوط به دستگاه برگزیده را از استاندار اردبیل دریافت کرد و ضمن تشریح عملکرداین اداره کل در ۶ ماهه گذشته با بیان اینکه ۹ میلیون و۷۴۰ هزار  تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ثبت شده افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۹ میلیون و۱۶۵ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده بود افزایش ۶ درصدی را شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل از جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در  استان اردبیل خبر دادو خاطرنشان شد: در مدت یاد شده بیش از ۱۵۷ هزار برگ بارنامه نیز در استان صادر شده است.

 دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل  همچنین در ۶ ماهه گذشته جابجایی ۸۰۸ هزار نفر مسافر را از استان یادآور شدو اظهار کرد: در این مدت ۴۴ هزارنفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد هزار و۴۱۳ نفر مسافر ایرانی و ۴۲ هزار و۳۸۵ نفر نیز مسافر خارجی بوده اند افزود:مسافران ایرانی با پای پیاده و مسافران خارجی نیز با اتوبوس تردد کرده اند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به اینکه راهداران هزار و۵۰۰ کیلومتراز محورهای مواصلاتی استان را خط کشی کرده اند افزود:در ۶ ماهه گذشته راهداران از ۲۰۵ کیلومتر سیستم روشنایی بطور مستمر نگهداری کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل  در این مدت از تسطیح هزار و۴۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی،فرعی وروستایی  استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد: با توجه به نزدیک شدن ایام بارش راهداری استان اردبیل از آمادگی کامل برای انجام عملیات زمستانی برخوردار است.

وثوقی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان ها ذخیره سازی و دپوی نمک و ماسه برای بازگشایی راههای اصلی فرعی و روستایی در ایام برفگیر انجام شده تصریح کرد:ماشین آلات راهداری ائم از دستگاههای سنگین و نیمه سنگین نیز اورهال،تجهیز و تعمیر شده اند تا در مواقع بحرانی مشکلی نداشته باشند.