شناسهٔ خبر: 148206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

ترافیک به پل اصلی محور اردبیل سرچم بازگشت

پل مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: با اتمام عملیات تعمیر و بازسازی پل بنیادآباد ترافیک به پل اصلی در محور اردبیل- سرچم بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از پل بنیادآباد در محور سرچم با بیان اینکه بعد از وقوع سیل اردیبهشت ماه که باعث تخریب قسمتی از طاق های پل بنیاد آباد در محور اردبیل-سرچم شده بود گفت: با تلاش شبانه روزی راهداران عملیات تعمیر و بازسازی پل بنیاد آباد در سریع ترین زمان انجام و با صرف ۷۵ میلیارد ریال هزینه ترافیک به پل اصلی بازگشت.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از تخریب پل راهداران ضمن انسداد مسیر و ایمن سازی محل آسیب دیده نسبت به اجرای کنارگذر بطول ۳۰۰ متر در محل بالادست پل با انجام عملیات خاکبرداری و احداث پل باکسی دودهانه ۳ متری اقدام کردند گفت: پس از احداث کنارگذر و ایمن سازی آن تردد و عبور و مرور از محل کنارگذر پل برقرار شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل همزمان با اجرای کنارگذر، حمل پل های خرپایی فلزی از استان های قزوین و زنجان را به همراه پل موجود در انبار ماشین آلات این اداره کل را یادآور شدو اظهار کرد:در مجموع  بطول ۸۴ متر خرپای فلزی به محل پل بنیاد آباد حمل و بصورت مسیر رفت و برگشت بر روی پل آسیب دیده نصب شد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه با نصب پل خرپایی فلزی و برقراری مجدد تردد از مسیر اصلی محور اردبیل-سرچم ، کارشناسان ابنیه فنی این اداره کل ضمن بررسی وضعیت پل آسیب دیده نسبت به تهیه برآورد ریالی تعمیر و بازسازی اقدام کردند خاطرنشان شد: با انتخاب پیمانکار پروژه، عملیات تعمیر و بازسازی پل بنیاد آباد از همان لحظات اولیه بعد از تخریب سیل با قوت تمام شروع شد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل عملیات اجرایی پروژه را شامل تخریب کامل دو دهانه از پل و اجرای مجدد آن، اجرای رادیه و دیوار برید در بالادست و پایین دست پل، زیرسازی واجرای آسفالت روی پل عنوان کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پل با حضور کارشناسان و متخصصان این اداره کل و راهداران پرتلاش برای بهره برداری مردم و اهالی  به اتمام رسید.

وثوقی از انجام  ۵۰۰ مترمکعب عملیات بتن ریزی در پی پایه میانی و رادیه و مقدار هزار و۴۰۰ متر مکعب بنایی با سنگ در دیوار پایه ، طاق های پل و دیوارهای برید توسط راهداران خبرداد و گفت:جهت تعمیر و بازسازی پل بنیاد آباد بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.