شناسهٔ خبر: 148214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

جذب بیش از ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی پدافند غیرعامل

پدافند غیرعامل مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از جذب بیش از ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی حوزه پدافند غیرعامل جهت تکمیل زیرساخت‌های حوزه سایبری و ایمن‌سازی ساختمان اداری استان و شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست پدافند غیرعامل مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جذب بیش از ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی پدافند غیرعامل جهت تکمیل زیرساخت‌های سایبری و ایمن‌سازی ساختمان اداری استان و شهرستان‌ها، گفت: این اعتبارات شامل دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ و پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ از محل ماده ۵۸ است که با موافقت مدیرکل پدافند غیرعامل استان جذب شده است.

وی به هماهنگی ادارات کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه جلسات شورای پدافند غیرعامل حوزه ادارات کل راه و شهرسازی به صورت منظم در استان برگزار و موضوعات روز همچنین دستورالعمل‌های مربوط به پدافند غیرعامل رصد و گزارش‌های لازم اخذ می‌شود.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست مهم‌ترین انتظارات جمع‌بندی شده در این وزارت را اولویت دادن به موضوعات پدافند غیرعامل در جهت کاهش آسیب‌پذیری و تکمیل چرخه دفاعی در حوزه مسکن و شهرسازی و حمل و نقل دانست و از پیگیری منظم این حوزه در استان تقدیر کرد.

مجید خیرآبادی ضمن ابراز رضایت از گزارش‌های دریافت شده در تمامی حوزه‌های زیرمجموعه در چهارمحال و بختیاری، تزریق نیرو و جذب بیشتر اعتبارات این حوزه را برای پیشبرد موضوعات پدافند در استان و قرار گرفتن در درجات بالاتر کاهش آسیب‌پذیری در استان خواستار شد.

حبیب‌الله افخمی، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز بررسی موضوع اهداف استراتژیک تعیین شده پدافند غیرعامل در مجموع ادارات کل راه و شهرسازی استان در راستای اجرا، مصون‌سازی، تاب‌آوری و ارائه خدمات در حوزه‌های زیرساختی و کالبدی را مهم‌ترین هدف نشست ادارات کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان با موضوع پدافند غیرعامل دانست.