شناسهٔ خبر: 148243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی و خلع ید ۶۲ هزار متر مربع اراضی دولتی قم

خداداد فرمانده یگان حفاظت از اراضی قم فرمانده یگان حفاظت اراضی دولتی راه و شهرسازی استان قم گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، ۶۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی آزاد شد و به بیت المال بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (قم)، سرهنگ رضا خداداد فرمانده یگان حفاظت اراضی دولتی راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی دولتی برابر با وظیفه ذاتی خود رصد اراضی دولتی را در دستور کار خود قرار داده و با هرگونه تصرفی در این اراضی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس در ۶ ماه نخست سال جاری، ۶۰ هزار متر مربع اراضی دولتی در جاده کوه سفید که توسط متصرفین تصرف شده بود خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.

خداداد گفت: ارزش این اراضی ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

وی بیان کرد: در شهر کهک نیز، دو هزار متر مربع از اراضی دولتی که توسط افرادی اقدام به ساخت و ساز شده بود با رای محاکم قضایی حکم خلع ید اجرا و انجام شد.

به گفته سرهنگ خداداد این اراضی ۱۴ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت با بهره مندی از ظرفیت خود، روزانه اقدام به بازرسی و سرکشی از اراضی دولتی خواهد کرد و با هرگونه تخلفی وفق قانون برخورد خواهد کرد.

یگان حفاظت از اراضی دولتی استان قم در پایان اظهار کرد: هم استانی‌های قمی می توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ هر گونه تصرفات در محدوده و حریم شهرهای استان را به این یگان گزارش دهند.