شناسهٔ خبر: 148267 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون سیاسی سپاه در نشست جهاد تبیین وزارت راه و شهرسازی:

جنگ امروز جنگ ترکیبی با محور فریب افکار عمومی است

سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیجیان باید مانند رزمندگان دفاع مقدس جهادگر تبیین باشند، گفت: میدان کنونی جنگ ترکیبی است که همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی سیاسی و ... را هدف قرار گرفته و در کانون جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و فریب افکار عمومی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش جهاد تببین وزارت راه و شهرسازی که با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه در ساختمان دادمان برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت جهاد تبیین و با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس در خصوص بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی گفت: حضرت امام(ره) با این فرمان، مساله دفاع را مردمی کردند و در جنگ هشت ساله بدون تکیه به هیچ قدرت مادی و تنها با تکیه بر قدرت الهی توانستیم در برابر همه قدرت‌های جهان، در جنگ تحمیلی مقاومت کنیم.

وی تاکید کرد: همه بسیجیان باید مانند رزمندگان دفاع مقدس جهادگر تبیین باشند، میدان کنونی جنگ ترکیبی است و جهاد در این میدان بسیار سخت است. امروز از جنگ‌های تک ساحتی عبور کرده‌ایم و در حال حاضر در جنگ ترکیبی قرار داریم که همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی سیاسی و ... را هدف قرار گرفته است.

سردار جوانی ادامه داد: در کانون جنگ ترکیبی جنگ شناختی قرار دارد و به عبارت دیگر دشمن به دنبال فریب افکار عمومی است.

معاون سیاسی سپاه گفت: دشمن گمان می‌کرد با ابزار تحریم‌های فلج کننده می‌تواند مردم را علیه حکومت بشوراند و ترامپ در سال ۹۷ گمان می‌کرد حکومت ایران طی چند ماه تغییر می‌کند.

دشمن به دنبال ایجاد یاس و بی اعتمادی در مردم به انقلاب، نظام، مسئولان و روحانیون است

وی افزود: دشمن به دنبال فریب دادن مردم و ایجاد بی اعتمادی به انقلاب، مسئولان، نظام، روحانیون و همه دستاوردهای انقلاب است تا با ایجاد بدبینی و یاس در مردم و فضاسازی مبنی بر اینکه حکومت ایران ظالم است.

سردار جوانی گفت: مبنای جنگ شناختی دروغ گویی، سیاه نمایی، بزرگ نمایی مشکلات و کوچک نمایی دستاوردها و موفقیت‌هاست تا نسل جوان را نسبت به انقلاب امام و رهبری، مسئولان و همه دستاوردهای انقلاب بدبین کند.
امروز دشمن دوران قبل از انقلاب را طوری بزک کرده که جوانان در حسرت آن دوران باشند.

معاون سیاسی سپاه افزود: راهبرد مقابله با این فریب‌ها جهاد تبیین است و جهاد تبیین یعنی واقعیت را آنطور که هست تبیین کنیم تا مانع فضاسازی‌های مبنی بر دروغ توسط دشمن شویم.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین باید به دنبال امیدآفرینی باشیم و فضای تردی و شک ایجاد شده توسط فریب‌های دشمن را از بین ببریم و کسی می‌تواند جهاد تبیین کند که قله و نشانه‌های رسیدن به قله و نشانه‌های ظهور را ببیند.

سردار جوانی یادآور شد: امام خمینی(ره) موضع ما را در برابر مسئله فلسطین مشخص کردند و فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار حذف شود که مبنای این شعار، دینی، عقلانی، انسانی و اسلامی است.

وی تاکید کرد: باید ابهاماتی که از سوی دو طیف مخالفان و حتی موافقان در جنگ شناختی مطرح می‌شود با نگاه واقع بینانه تبیین کرد.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی موضوع جهان اسلام و جهان کفر و شرو نفاق است و سرنوشت مسلمانان و آینده اسلام به این موضوع بستگی دارد.

وی افزود: در جهاد تبیین باید تاریخ اشغال فلسطین و ایجاد رژیم صهیونیستی را روشن کرد تا همه مردم بفهمند دفاع از فلسطین همان دفاع از ایران و فدا شدن در کنار فلسطین همان فدا شدن در کنار ایران است. باید برای جوانان ایرانی تصویر ایجاد شده توسط دشمن در جنگ شناختی را خنثی کرد و این باور را توضیح داد که اگر شهدای مدافع از حرم نبودند امروز ایران به شرایط سوریه و حتی بدتر مبتلا شده بود.

سردار جوانی یادآور شد: ایجاد رژیم کوک کش محصول تجربه‌ای است که دشمن فهمید باید کاری کند که دیگر مسلمان قد علم نکنند.

وی افزود: امروز گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند به یک باور عمومی تبدیل شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد: شکست رژیم صهیونیستی در همه عرصه‌ها با عملیات طوفان الاقصی نمایان شد و تعداد زیاد مهاجران از سرزمین اسرائیل بعد از این عملیات اتفاق مهم‌تری است که نشان می‌دهد دیگر این سرزمین امنیت ندارد، همچنین هیمنه رژیم صهیونیستی در حوزه اطلاعات و ..‌ فرو ریخت.