شناسهٔ خبر: 148283 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

فعالیت‌های دریایی در خزر محدود می‌شود

دریای طوفانی موج سازمان هواشناسی کشور نسبت به سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر که مخاطراتی از جمله اختلال در فعالیت‌های دریایی را به دنبال دارد، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از پیش از ظهر جمعه تا ظهر شنبه موجب افزایش سرعت وزش باد (بادشمال غربی و افزایش بیشینه سرعت باد تا ۲۸نات) و افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر می‌شود.

منطقه اثر این سامانه دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و مناطق دور از ساحل استان گلستان اعلام شده است.

این سامانه مخاطراتی از جمله غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به دنبال دارد.

همچنین موج شدن دریای خزر موجب اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی و فعالیت‌های صنایع فراساحل می‌شود.

برای مقابله با مخاطرات یان سامانه، ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و تفریحی ضروری است و به اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل توصیه شده است.