شناسهٔ خبر: 148290 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد

توسعه مبادلات در قفقاز همراه با صلح

وزیر وزیر راه و شهرسازی با اشاره به «قفقاز صلح» و توسعه مبادلات در فضای صلح آمیز از آمادگی برای افزایش مبادلات با صفر شدن تعرفه تردد بین ایران و ارمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان امروز اول آبان در سفر به ارمنستان در جمع خبرنگاران در ایروان پایتخت آن کشور، گفت: این روزها در ایران ابرپروژه ساخت مسکن در جریان است. این‌ها در حالی است که  با همه  فشارها در حوزه راهسازی و پل‌سازی توانایی‌های لازم را داریم به طوری‌که روزانه  خبرهای خوب انجام این پروژه‌ها را می‌شنویم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل پروژه آزادراهی ایران و  اجرای پروژه‌هایی با پیچیده‌ترین اصول مهندسی تونل‌ها، پل‌ها و ابنیه‌های عمرانی، تصریح کرد: با افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز بخش از کریدور شمال جنوب تکمیل شد.

بذرپاش با اعلام اینکه مسیر ریلی همدان- سنندج نیز طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: دانش فنی مهندسین ایرانی  را در اختیار جمهوری ارمنستان قرار می‌دهیم . امروز به  بهانه ساخت قطعه ۳۲ کیلومتری جاده کاگاران با توان مهندسان ایرانی آماده اجرای پروژه‌های عمرانی در ارمنستان هستیم.

وی افزود: از شرکت های ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی حمایت می کنیم.همچنین، اجرای کلان پروزه «ایران راه»  در دستور کار ایران است.

گنِل سانوسیان، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان در این نشست خبری، با ابراز خرسندی از حضور شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های زیرساختی بر ادامه همکاری‌ها و توسعه روابط تاکید کرد.