شناسهٔ خبر: 148329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه نظام آراستگی و بهبود محیط کار در اداره کل راهداری استان یزد

جلسه نظام آراستگی راهداری یزد جلسه نظام آراستگی و بهبود محیط کار در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، در جلسه نظام آراستگی و بهبود محیط کار محمدحسین رضاییان صباغ مسئول پروژه بهبود محیط کار و نظام آراستگی در استانداری، اظهار کرد: در اواخر سال 1400 مهران فاطمی استاندار یزد از سند یزد نوین رونمایی کرد که این سند تصویری از آینده استان و پیشرفت‌های آن در ابعاد مختلف را به تصویر می‌کشد.

رضاییان به موضوع سرمایه انسانی در سند یزد نوین اشاره کرد و افزود: سرمایه انسانی شامل هشت پروژه است که یکی از آن‌ها مربوط به ارتقاء مهارت‌های نرم کارکنان دولت، دانش آموزان و بخش خصوصی بوده و دومین پروژه آن نیز مربوط به بهبود فضا یا محیط کار است.

وی با بیان اینکه برای هر یکی از پروژه‌های نامبرده قاعدتاً باید یک جامعه هدف تعریف شود، ادامه داد: یافتن جامعه هدف نیز شامل چهار فاز است که در فاز اول استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوده و به همین ترتیب در فازهای بعدی سایر ارگان‌ها نیز به این طرح پیوسته‌اند تا اینکه در فاز چهارم، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به پروژه اضافه شده است.

مسئول پروژه بهبود محیط کار و نظام آراستگی در استانداری، اذعان کرد: یکی از ارکان اصلی نظام آراستگی، فرهنگ است که جهت اجرای هر چه‌بهتر این پروژه ابتدا باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

رضاییان «کیفیت» را یکی از واژه‌های مغفول مانده برشمرد و اضافه کرد: کیفیت تأثیر اساسی در پیشرفت کشور دارد و توجه به این مقوله مهم در همه عرصه‌ها، امری ضروری است. در حوزه بهبود فضای کار نیز ارتقاء کیفیت خدمت یکی از ضروریات است که مدل‌های علمی مختلفی تاکنون برای این مهم ارائه شده است.

این مسئول تأکید کرد: برای ارتقاء کیفیت خدمت و همچنین تحقق نظام آراستگی، اولین مرحله شناخت وضعیت موجود است، در مرحله بعدی نیز دستورالعمل‌ها ابلاغ و کمیته راهبردی که پیش‌ازاین تشکیل شده است، وظیفه نظارت بر اجرای درست دستورالعمل‌ها را بر عهده خواهد داشت.

در پایان علی محمد باغبان، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، با تأکید بر لزوم اجرای کامل نظام آراستگی در این اداره، توصیه های لازم جهت اهتمام کلیه همکاران در جهت اجرای دقیق این نظام، طبق برنامه زمان بندی را ارائه کرد.