شناسهٔ خبر: 148350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط ‌کشی ۱۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

مازندران رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پُر تردد درطول هفت ماه گذشته ۱۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی از مازندران، محسن یمینی گفت: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرارگرفته و با وی حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به‌منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌وبرگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰  کیلومتر  راه اصلی، فرعی و روستایی است.