شناسهٔ خبر: 148386 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق خبر داد؛

افتتاح بخشی از محور سنگان-تربت‌حیدریه

سنگان-تربت حیدریه مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق گفت: با هدف افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل و رفع گلوگاه‌های ترافیکی در یکی از پرترددترین محورهای استان خراسان‌رضوی، بخشی از محور سنگان-تربت‌حیدریه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد دانشفر مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق از افتتاح بخشی از باند دوم محور سنگان- تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: این محور به طول ۱۵۰ کیلومتر یکی از محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی در ۱۰ قطعه اجرایی است که تکمیل شدن آن موجب افزایش چشمگیر ظرفیت عبور وسایل نقلیه و رفع گلوگاه‌های ترافیکی مسیر است.

وی افتتاح بخشی از قطعه ۱ محور سنگان-تربیت حیدریه را موجب ساماندهی ترافیک محدوده ورودی معدن سنگان به سه راهی نشقیان دانست و افزود: این محور ظرفیت عبور و مرور ۲۰ هزار وسیله نقلیه در روز را دارد و با توجه به توسعه معادن و واحدهای صنعتی در این محدوده ترافیک آن در افق بیست ساله به بیش از ۴۰ هزار وسیله نقلیه در روز می رسد.

دانشفر طول قطعه یک را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶.۵ کیلومتر از این بخش در محدوده شمال‌شهر برآباد به عنوان یکی از گلوگاه‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز محور با در نظر گرفتن مباحث ایمنی و رعایت آیین‌نامه و استانداردهای مربوط به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال‌شرق با تاکید بر وجود معادن و شهرک‌های صنعتی در این محور تحلیل کرد: افتتاح این بخش از مسیر موجب کاهش ترافیک داخل شهر برآباد است و با توجه به افزایش سرعت طرح جدید نسبت به جاده موجود، زمان سفر و مصرف سوخت نیز کاهش می یابد.