شناسهٔ خبر: 148398 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران اعلام کرد؛

افزایش ضریب امنیتی فرودگاه‌های استان مازندران با اجرای پروژه‌های زیرساختی

وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران مجموعه اقدامات و پروژه‌ها در راستای ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی فرودگاه‌های استان مازندران را برشمرد و گفت: نصب تجهیزات واجرای زیرساخت اکسس کنترل در حال اجرا است.

سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی فرودگاه‌های استان مازندران، پروژه نصب ۶دستگاه راهبند ضد تروریستی در مبادی درب آهن، ورودی و خروجی فرودگاه‌ها در حال انجام است.

وطن‌خواه افزود: همچنین درجهت ارتقا و بروز رسانی نرم افزار مدیریت تصاویر مرکز نظارت تصویری، خرید سرور جدید و افزایش تعداد لایسنس دربرنامه اجرایی قرار گرفته و انجام شده است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه سامانه پایش تصویری که شامل نصب ۱۴ اصله تاور و ۵۰ عدد دوربین جدید است، نیز از دیگر پروژه‌های تامین امنیتی است که به‌طور کامل اجرا شده و در حال حاضر تعداد ۱۵۷ دوربین فعال در فرودگاه شهدای ساری، ۷۰ عدد فرودگاه شهدای نوشهر و ۵۵ عدد فرودگاه شهدای رامسر نصب و قابل بهره برداری است.

وطن خواه همچنین اظهار کرد: به‌منظور تسهیل در تردد و بخشی از جاده های حفاظتی در فرودگاه شهدای ساری و نوشهر تسطیح، مخلوط ریزی و آماده آسفالت شده است و ضلع جنوبی فرودگاه شهدای نوشهر به‌طول تقریبی ۲۵۰ متر آسفالت‌ریزی صورت گرفته است.

وی به برنامه های در دست اجراء اشاره کرد و تشریح کرد: نصب تجهیزات واجرای زیرساخت اکسس کنترل در فرودگاه‌های استان در حال اجراست.

عللاوه بر آن درجهت تقویت دیوارهای حفاظتی پیرامون فرودگاه، پروژه ترسیم فنس و نصب سیم خاردار و شاخه گوزنی و نوسازی و تعویض درب های اضطراری نیز در حال اجرا است.

گفتنی است پیش از این، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از تعداد ۱۷۷ هزار و ۸۴۴ مسافر در قالب یک‌هزار و ۶۵۰ سورتی پرواز از فرودگاه شهدای ساری در ۶ ماه اول سال خبر داد و گفت: ۱۳ هزار و  ۱۲۸ نفر مسافر در قالب ۱۵۶ پرواز از فرودگاه شهدای نوشهر و تعداد ۱۲ هزار و ۵۳۳ نفر در قالب ۱۸۴ پرواز از فرودگاه شهدای رامسر اعزام و پذیرش شده اند.