شناسهٔ خبر: 148415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد ؛

۱۰ هزار مورد تخلف اضافه تناژ ناوگان باربری جاده ای در استان کرمان شناسایی شد

10 هزار مورد تخلف اضافه تناژ ناوگان باربری جاده ای در استان كرمان شناسايی شد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار مورد تخلف حمل بار بیشتر از حد استاندارد، اضافه تناژ، با کنترل و بازرسی ۱۷۳ هزار و ۸۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا در راههای حوزه استحفاظی شمال استان کرمان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده با اشاره به این مطلب که تشدید نظارت‌های میدانی و کنترل‌های مجازی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای بر نحوه جابه‌جایی بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با جدیت در دستور کار قراردارد افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه حدود ۱۷۴هزار دستگاه تریلر، کامیون و کامیونت عبوری از جاده‌های استان کرمان توسط کارشناسان حمل و نقل این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفته است که ۱۰ هزار مورد از آن‌ها دارای اضافه تناژ بوده‌اند.

عراقی زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش سطح نظارت‌های میدانی میزان شناسایی تخلفات اضافه بار در۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده که امیدواریم با برخورد قاطع صورت گرفته در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات و جرایم صادره روز به روز شاهد کاهش تخلف اضافه بار در نظام حمل و نقل جاده‌ای باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۵۰۰ نفر از متخلفین (شامل رانندگان، شرکت‌های حمل‌ و نقل و کامیونداران) رأی قاطعانه در کمیسیون‌های مربوطه صادر شده و مابقی بعلت عدم سابقه در زمینه حمل بار دارای اضافه تناژ تذکر لازم داده شده است که این میزان تشکیل پرونده و برگزاری کمیسیون نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان شبکه راه‌های استان را جزو سرمایه‌های ملی و اصلی‌ترین زیرساخت لازم در حوزه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: متأسفانه حمل بار بدون بارنامه و دارای اضافه تناژ موجب تخریب جاده ها می شود و نارضایتی‌های بسیاری را از سوی کاربران جاده‌ای را به دنبال دارد.

عراقی زاده اظهار داشت: برای جلوگیری از تضییع بیت المال و برخورد قاطع با متخلفین، نظارت‌های میدانی کارشناسان حمل ونقل بر توزین بار ناوگان حمل ونقل کالا تداوم دارد و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای نیز همواره در دستور کار ما قرار دارد.

وی از فرماندهی محترم انتظامی استان، فرماندهی قرارگاه پلیس راه استان کرمان که در موارد فوق کمال همکاری و همراهی را جهت کاهش اضافه تناژ کامیون های عبوری از جاده های استان را دارند تقدیر و تشکر نموده و یادآور شد: هیچ گونه حرکتی در جهت نظم ترافیکی جاده ای بدون حضور پلیس مقدور نمی باشد که با همکاری پلیس راه این مهم تحقق پیدا نموده است و جای بسی تقدیر و تشکر ویژه دارد.