به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت و افزایش نیاز به سیستم حملونقل، توسعه زیرساختهای به یک امر حیاتی تبدیل شده است ،در این بین، تولید رویههای آسفالتی استاندارد و کارا مانند رویه رنگی نقش مهمی را ایفا میکند.
وی همچنین استفاده از آسفالت رنگی به عنوان هشدار بصری در محدوده خطر منجر به افزایش آگاهی راننده و ارائه واکنش به موقع عنوان کرد و ادامه داد: آسفالت رنگی راهحلی صنعتی برای کاهش هزینههای راهسازی، زیباسازی و افزایش ایمنی مسیر است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح نمود: روسازی رنگی و ایجاد تفاوت بصری در مسیر اصلی و شانه راه باعث افزایش ایمنی میشود. یکی از دلایل بروز تصادف در راههای بین شهری، یکنواختی جاده و خسته شدن چشم است که با ایجاد تفاوت رنگی رفع میشود.
جهانیان ادامه داد: استفاده از آسفالت رنگی کاربردهای گستردهای دارد که ساخت میانه راه، گذرگاه عابر پیاده، جزایر ترافیکی، خطوط ویژه و اعلام هشدار در بزرگراهها از عمده کاربردهای آن است.
وی در پایان افزود: با روسازی رنگی میتوان نیاز به روشنایی در معابر را کاهش داد که خود منجر به کاهش مصرف انرژی میشود. بنابراین آسفالت رنگی راهحلی کمهزینه برای بهبود وضعیت ایمنی مسیر است.
گفتنی است : عملیات مذکور به صورت آزمایشی و برای اولین بار در سطح محور ارتباطی ساری-قائمشهر توسط راهداران این اداره کل به اجرا درآمد.