شناسهٔ خبر: 148424 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی 6 ماه نخست امسال ثبت شد؛

رشد ۱۲۹ درصدی عملیات کانتینری کالا و ۲۱۵ درصدی ترانزیت کالا در بندر چابهار

کشتی در بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد ۱۲۹ درصدی عملیات کانتینری کالا در بندر چابهار طی نیمسال نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: ترانزیت کالا از بندر چابهار ۲۱۵ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر چابهار طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۷۱ تن بوده است، اظهار کرد: میزان عملیات کانتینری در بندر چابهار طی مدت مذکور معادل ۲۴ هزار و ۳۳۷ TEU بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات و ترانزیت کالا در چابهار

وی ادامه داد: در بخش صادرات کالا نیز ۴۱۹ هزار و ۹۰۷ تن کالا از بندر شهیدبهشتی چابهار صادر شده است که رشد ۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد و و در بخش ترانزیت کالا نیز ۱۰ هزار و ۲۳۱ تن کالا از این بندر ترانزیت شد تا شاهد رشد ۲۱۵ درصدی ترازنیت کالا تا پایان نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

ارتقاء ایمنی بندری و دریایی در چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش ایمنی و کاهش سوانح بندری در چابهار از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، خاطرنشان کرد: در مدت مذکور شاهد هیچ حادثه‌ای در بخش بندری نبودیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲ سانحه بندری رخ داد که خوشبختانه حاکی از ارتقاء ایمنی بندری چابهار است.

عسکری‌نسب افزود: در بخش ایمنی دریایی نیز در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۲ سانحه دریایی رخ داد که در نیمسال نخست سال جاری به ۸ مورد کاهش یافت تا ایمنی دریایی چابهار از ۲۷.۱۲ به ۱۶.۰۸ ارتقاء یابد.

جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به تقاضای ۶ شرکت بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار طی نیسمال نخست سال جاری، ‌ بیان کرد: همچنین در حوزه جذب بودجه سرمایه‌ای ۳۵ پروژه در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۴ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال تعریف شده است.