شناسهٔ خبر: 148436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۵ پروژه بهسازی و روکش آسفالت در راه‌های البرز

آسفالت راه معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از اجرای پنج پروژه احداث، بهسازی و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، حمید پرورشی با تاکید بر اینکه نگهداری راه‌ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: هدف از نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی، افزایش عمر راه‌ها و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به اینکه  اولویت راهداری البرز برای بهسازی و روکش آسفالت به ترتیب راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی است، از اجرای پنج پروژه در راه‌های استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

این مسئول توضیح داد: پروژه اول لکه‌گیری و روکش آسفالت محور فشند در شهرستان ساوجبلاغ است که انتهای جاده طالقان- هشتگرد را به آزادراه کرج- قزوین وصل می‌کند.

پرورشی تصریح کرد: این پروژه به طول ۴.۵ کیلومتر از شهریورماه آغاز شده است و به مدت ۱۸ ماه ادامه دارد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: پروژه دوم روکش آسفالت محور بادامک به طول چهار کیلومتر در لاین رفت و برگشت است که اجرای آن از شهریور آغاز شده و به مدت ۱۸ ماه ادامه دارد.

وی افزود: پروژه دیگر روکش آسفالت محور کردان به برغان به طول ۲.۵ کیلومتر است که در حال اجراست و مدت قرارداد آن ۱۸ ماهه است.

پرورشی توضیح داد: این سه پروژه در قالب یک قرارداد با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

این مسئول گفت: پروژه دیگر شامل تعریض و بهسازی سه راهی آتشگاه به برغان است که اجرای آن از خردادماه سال جاری آغاز شده و به مدت ۲۴ ماه ادامه دارد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز کرد: این پروژه به طول ۱۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۳.۵ میلیارد تومان در حال اجراست.

پرورشی همچنین به تعریض و بهسازی محور سعیدآباد در شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰.۵ میلیارد تومان از اواخر خردادماه جاری آغاز شده است و به مدت ۱۸ ماه ادامه دارد.

وی در پایان با تاکید براینکه اجرای پروژه‌های راهداری منوط به تخصیص به موقع اعتبار است، گفت: امیدواریم با تحقق به موقع اعتبار پروژه‌های مذکور هرچه زودتر به پایان برسد تا مسیر ارتقای ایمنی راه‌های استان هموارتر شود.