شناسهٔ خبر: 148443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی حدود ۹۳۸ هزارنفر مسافر از استان اردبیل

جابجایی مسافر خراسان جنوبی.jpg معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:حدود ۹۳۸ هزار نفر مسافر در۷ ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل،رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از شرکت های مسافربری شهرستان نمین گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۳۲ هزار و۳۹۴ نفر مسافر از استان جابجا شده بودند امسال افزایش را شاهد هستیم.

شیرین زاده با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته بیش از ۴۷۷ هزار نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس،۷۶ هزار و۵۶۳ نفر مسافر با وسیله مینی بوس و ۳۸۳ هزار و۷۵۹ نفر مسافر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان جابجا شده اند تصریح کرد:در جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۶۰ هزار و۸۵۲ نفر مسافربود در۷ ماهه گذشته ۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد:در مدت یاد شده ۵۳۹ هزار و۳۹۱ نفر مسافر ازشهرستان اردبیل،۵ هزار نفر مسافر از شهرستان نیر،۷ هزار و۹۱۳ نفر مسافر از شهرستان نمین،۲ هزار و۷۱۷ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار،بیش از ۷۳  هزار نفر از شهرستان پارس آباد، ۸۵ هزارو۲۲۲ نفر مسافر از شهرستان خلخال،۴هزار و۳۴۰ نفر مسافر از شهرستان کوثر،۵۵ هزار نفر مسافر از شهرستان گرمی ،۱۴۷ هزار و۹۶۵هزارنفر مسافر از شهرستان مشگین شهر،۲هزار و۴۱۲ نفر مسافر از شهرستان سرعین،۲هزارو۴۸۶ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز و بیش از ۱۲ هزار نفر مسافرنیز از سایر شهرستان ها به مقاصد مختلف جابجا شده اند.

شیرین زاده در ۷  ماهه گذشته از افزایش ۴۰ درصدی جابجایی مسافر در شهرستان سرعین خبرداد و تصریح کرد:در ۷ ماهه گذشته ۲ هزار و۴۱۲  نفر مسافر از شهرستان سرعین  به مقاصد مختلف جابجا شده بود که این رقم در ۷ ماهه سال قبل  هزار و۷۰۰ نفر بود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شدو اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود:مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.