شناسهٔ خبر: 148454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور پروانه بارهای ترافیکی در قزوین ۳۲درصد رشد یافت

بارهای ترافیکی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از رشد ۳۲درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان طی مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت:در ماه گذشته ۳۱۲فقره پروانه عبور صادر شد که این میزان در مهرماه سال گذشته ۲۳۷فقره بوده است.

وی اضافه کرد: بارهای ترافیکی در استان قزوین توسط پایانه بار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک صادر می شوند.

معیری پور ادامه داد: بارهای ترافیکی، محموله هایی با طول، عرض و ارتفاع غیر معمول و یا با ابعاد خیلی بزرگ و وسیع هستند که خارج از ابعاد خودروهای باربری قرار می‌گیرند.

 وی گفت:برای تردد این نوع بارها در جاده که وزن آنها بیش از ۴۴تن، ارتفاع بیش از ۴.۵متر و عرض بیش از ۲.۶۰ متر است باید پروانه عبور صادر شود.

به گفته معیری پور در پروانه عبور بارهای ترافیکی مواردی چون سرعت، مسیرمجاز برای تردد و ساعت عبور قید می شود و راننده موظف به رعایت آن است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در حمل بارهای ترافیکی به علت ارزش و وزن سنگین آنها افزود: رانندگان حتما باید در زمان عبور از پل‌ها، وزن بار و میزان ظرفیت تحمل پل را در نظر داشته و محاسبه کنند تا از بروز حوادث احتمالی مانند ریزش پل جلوگیری شود.