شناسهٔ خبر: 148470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۱ کیلومتر از محور چلگرد به شیخ‌علیخان آسفالت شد

آسفالت معاون فنی ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: یکم آبان ماه سال جاری ۱۱ کیلومتر از این محور روستایی تا غاریخی آسفالت و تحویل مردم دهستان موگویی شد اما کاهش دمای استان فعلا اجازه انجام ادامه عملیات تا محدوده روستای شیخ علیخان را نمی‌دهد و پایان عملیات اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری) سید مهدی مرتضوی زاده گفت: طول جاده ارتباطی چلگرد به مرز استان لرستان ۱۰۰ کیلومتر است که سال ۹۳ تا ۹۵، ۱۰ کیلومتر از محور چلگرد به شیخ‌علیخان و بعد از شیخ علیخان به طول ۳ کیلومتر آسفالت شد.

معاون فنی ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دهستان موگویی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، افزود: سال گذشته نیز ۲ قرارداد به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان برای ساخت ۱۱ کیلومتر از محور چلگرد به شیخ‌علیخان و ۱.۵ کیلومتر روکش آسفالت محور روستای شیخ‌علیخان منعقد شد که موفق شدیم تا قبل از بارندگی امسال این پروژه‌ها را تحویل بدیم.

وی بیان داشت: یکم آبان ماه سال جاری ۱۱ کیلومتر از این محور روستایی تا غاریخی آسفالت و تحویل مردم دهستان موگویی شد اما کاهش دمای استان فعلا اجازه انجام ادامه عملیات تا محدوده روستای شیخ علیخان را نمی‌دهد و پایان عملیات اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

مرتضوی‌زاده ادامه داد: گروه نقشه‌برداری و مشاوره مطالعاتی برای اجرای عملیات قطعه سوم این محور نیز وارد عملیات شده است، این قطعه در گردنه عسل‌کشان و به طول ۵ کیلومتر است که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و به محض تامین اعتبار ابتدا دیون قبلی که ۱۵ میلیارد تومان است را پرداخت و سپس وارد فاز اجرایی این قطعه خواهیم شد.

وی اظهار کرد: بعد از اجرای قطعه سوم ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور تا روستای سرآقا سید باقی می‌ماند که با نرخ تورم سال جاری ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داردمعاون فنی ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی گفت: در کل ۶۴ کیلومتر دیگر راه ساخته نشده تا مرز لرستان باقی می‌ماند البته عملیات خاکی محور تا روستای چین انجام شده و ما بقی در سال آینده انجام خواهد شد.