شناسهٔ خبر: 148535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷ هزار تن شن ونمک در شهرستان شهرکرد ذخیر شد

سلیمی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد گفت: تا کنون یک هزار تن نمک و ۶ هزار تن شن خریداری و به راهدارخانه‌های تابعه تحویل داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری)، مجتبی سلیمی گفت: شهرستان شهرکرد مرکز استان سردسیر و کوهستانی است که برای کاهش خطرات احتمالی در مواجهه با بارش‌ها در دو فصل پاییز و زمستان اقداماتی را در مهرماه انجام می‌دهد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این فصل پاک‌سازی تمامی پل‌ها و آبروها، اصلاح دهانه ورودی و خروجی آبروها، تنظیم قنوهای کنار جاده‌ها و بازدید، پیگیری رفع مشکلات راهدارخانه‌های تابعه است.

وی ادامه داد: همچنین تا کنون یک هزار تن نمک و ۶ هزار تن شن خریداری و به راهدارخانه‌های تابعه تحویل داده شده است.

سلیمی بیان داشت: از ماشین آلات برف‌روب و دستگاه‌های نمک‌پاش نیز بازدید به عمل آمد و در حالت اورهال قرار گرفتند، همچنین لوحه راهداری نیز تنظیم و کشیک‌های برف‌روبی در حوزه شهرستان اعلام شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد اظهار کرد: مواردی که در بارندگی سال گذشته دچار مشکل و آب‌گرفتگی شدند، کلیه چراغ‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک زن، علائم ایمنی و تابلوهای اخطاری، انتظامی در محورها و گردنه‌های برفگیر و درواسیون رودخانه در محل پزرگ سودجان اصلاح شدند.

سلیمی گفت: همچنین در برخی موارد که نیاز بود روشنایی جدید و سرعتگاه نصب و در نقطه چهارراه فتح‌آباد خط‌کشی جدید انجام شد.

وی در پایان افزود: در این شهرستان ۲ دستگاه گریدر، ۵ دستگاه لودر، ۱۳ دستگاه کامیون برف‌روب، ۳ دستگاه خودرو سبک، یک دستگاه خودرو گشت تاسیسات، یک دستگاه بیل، یک دستگاه بلدوزر و ۴ دستگاه استیجاری شامل لودر و تراکتور به همراه ۴۰ پرسنل در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.