شناسهٔ خبر: 148546 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رفع تعرض فوری از ۹۵ هکتار زمین‌ دولتی در مهرماه امسال توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۲۲۱ مورد تعرض فوری به مساحت ۹۵ هکتار به زمین‌های دولتی سراسر کشور در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در تشریح عملکرد یگان حفاظت این سازمان در اجرای احکام قضایی به نفع دولت در اراضی دولتی گفت: در این ماه ۴۱ حکم قضایی توسط نیروهای یگان حفاظت اجرا شده که از این طریق در مجموع حدود ۶۲ هکتار زمین به بیت المال بازگشته است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با تلاش نیروهای خدوم یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۳۴ مورد پرونده قضایی برای زمین‌خواران در کشور تشکیل شده است. 

وی با بیان اینکه در استان‌های فارس، ایرانشهر و تهران به‌ترتیب بیشترین میزان رفع تعرض فوری انجام شده است اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همواره آماده برخورد قاطع و فوری با متعرضین به انفال هستند. 

مالکی ادامه داد: در استان‌های اردبیل، کردستان و آذربایجان غربی هم بیشترین میزان اجرای احکام قضایی توسط یگان حفاظت انجام شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۲۲۱ مورد تعرض فوری به مساحت ۹۵ هکتار به زمین‌های دولتی سراسر کشور در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی در پایان اعلام کرد: اساس کار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع زمین‌خواری است و بر این اساس در ماه گذشته در استان‌های اردبیل، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم و مازندران هیچگونه تعرضی به اراضی دولتی مشاهده نشده است.