شناسهٔ خبر: 148593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان رانندگان و مالکان وانت‌بار برای دریافت کارت هوشمند در استان هرمزگان

فراخوان رانندگان و مالکان وانت‌بار برای دریافت کارت هوشمند درسراسر استان رئیس اداره کالای، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در راستای طرح «ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای» و تخصیص سوخت بر اساس پیمایش، از فراخوان عمومی برای رانندگان و مالکان وانت بار برای دریافت کارت هوشمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد صادق صابری رئیس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: کلیه رانندگان و ناوگانی وانت بار که دربخش حمل ونقل برونشهری جاده‌ای فعالیت دارند باید نسبت به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کنند. 

وی افزود: اجرای طرح ساماندهی وانت بارها به منظور ایجاد انتظام در فعالیت و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور به مرحله اجرا در آمده و به همین منظور شرایط خاصی به منظور تسهیل امور فراهم شده است. 

صابری خاطر نشان کرد: به اطلاع رانندگان عزیز و فعالان بخش حمل و نقل وانت بار می‌رساند براساس این طرح سهمیه سوخت این ناوگان نیز براساس میزان کارکرد بر مبنای اسناد حمل صادره (بارنامه) محاسبه و برای آن وسیله نقلیه تخصیص خواهد یافت، لذا با توجه به این شرایط و جلوگیری از کاهش سهمیه سوخت ناوگان هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت هوشمند ناوگان و راننده که جهت صدور بارنامه مورد نیاز است اقدام کنند. 

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر در سطح استان تعداد ۱۵ شرکت حمل و نقل کالا جهت صدور بارنامه ویژه وانت بار و با هدف سهولت دسترسی رانندگان به دریافت بارنامه آماده ارائه خدمات در این حوزه هستند. 

وی ادامه داد: در رابطه با فراخوان عمومی برای رانندگان وانت بار تصریح کرد: مالکان و رانندگان وانت بار و متقاضیان دریافت کارت هوشمند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستانهای محل سکونت و یا مراکز مجاز ثبت نام و صدور کارت هوشمند مراجعه کنند.

صابری تاکید کرد: رانندگان باید شرایطی از جمله حداقل سن ۲۳ سال، داشتن گواهینامه رانندگی و پایان خدمت یا معافیت و حداقل مدرک تحصیلی دوره ابتدایی را داشته باشند و ناوگان وانت بار نیز باید شرایطی از جمله حداکثر سن تا ۲۰ سال، کارت خودرو و بیمه نامه شخص ثالث معتبر داشته باشد.