شناسهٔ خبر: 148594 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی شهر رشت بازدید کرد؛

تالاب عینک با مساحت حدود ۳۳ هکتار لایروبی و بازآفرینی می‌شود

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برخی پروژه‌های نیازمند بازآفرینی شهر رشت از جمله کف‌سازی و جداره‌سازی محور پیرسرای رشت، لایروبی و ساماندهی تالاب عینک، بازگشایی محور خیابان اقتصاد و بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های کف سازی و جداره سازی محور پیرسرای رشت، لایروبی و ساماندهی تالاب عینک، بازگشایی محور خیابان اقتصاد و بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) بازدید کرد.

در این بازدید، معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه لایروبی، احیا و بازآفرینی تالاب عینک با مساحت حدود ۳۳ هکتار به عنوان بزرگ‌ترین تالاب شهر و قطب گردشگری رشت مکه دارای چهار پهنه آب بندان است و در سکونتگاه غیررسمی محله عینک واقع شده است، بازدید کرد.

مبلمان شهری، فضای سبز و فضای مکث شامل پارک، ایستگاه ماهیگیری، کلبه های استراحت، ایستگاه طبیعت نگری و ایجاد جزیره و رستوران دریایی از جمله طرح هایی است که برای پروژه تالاب عینک پیش بینی شده است.

همچنین ساماندهی و بهسازی محور تاریخی پیرسرا با کف‌سازی و آرام‌سازی این محور به منظور تردد وسایل نقلیه با سرعت کم و ایمنی لازم برای عبور عابر پیاده در حال انجام است.

بقعه خواهر امام رضا (ع) نیز مهم ترین مرکز زیارتی شهر رشت است، پروژه کلان گردشگری رشت با محوریت این بقعه متبرکه در محله ساغریسازان آغاز و با امتداد آن در بازآفرینی بافت بازار و پیاده راه فرهنگی مرکز شهر به محله پیرسرا می‌رسد و در نهایت با فضاسازی حریم تالاب عینک به گردشگری ختم می شود.

گفتنی است، مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل و رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان گیلان، محسن سماکچی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت و رحیم شوقی شهردار رشت، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری را در این دیدار همراهی کردند.