شناسهٔ خبر: 148608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مباحث ۱۹ و ۲۱ مقررات ملی ساختمان را به شکل ویژه دنبال می‌کنیم

طالبان-راه و شهرسازی فارس مدیرکل راه و شهرسازی فارس در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان گفت: مباحث ۱۹ و ۲۱ مقررات ملی ساختمان که به ترتیب ضوابط مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان و همچنین پدافند غیر عامل را شامل می شود به شکل ویژه در استان دنبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان فارس، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان اظهار کرد: امروز در بحث نهضت ملی مسکن سهم استان فارس از این طرح ۱۵۰ هزار واحد است که در همین راستا یک تیم را مستقل از سایر مباحث از جمله حوزه تامین زمین، پروانه‌های ساختمانی و آماده‌سازی‌ها را به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اختصاص داده‌ایم که روی این موضوع کار می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن با طرح مسکن مهر تفاوت‌هایی دارد و ما ساخت‌وسازها را در طرح نهضت ملی مسکن به سمت یک‌طبقه و ۲ طبقه سوق داده‌ایم و فقط در چند شهر به شکل چهار و پنج‌طبقه در حال اجرا است و لذا رعایت مبحث ۱۹ شاید قدری در این پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن راحت‌تر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: امروز که دولت سیزدهم برای ساخت چهار میلیون مسکن در کشور پیشگام شده است، باید رعایت این مبحث مهم جدی گرفته شود و امیدواریم این مبحث که در استان دنبال می‌شود، در سطح ملی نیز مورد توجه قرار گیرد.

طالبان با اشاره به افتتاح برج علم فناوری مستقر در پارک علم و فناوری فارس در سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان اظهار کرد: در پارک علم و فناوری استان یک مرکز رشد و فناوری ایجاد کرده‌ایم که هر هفته یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در فارس در این مرکز مستقر خواهند شد.

وی گفت: همچنین یک سامانه به نام سامانه شهر - راه ایجاد شده که در این سامانه تا امروز که یک ماه از ایجاد آن می‌گذرد ۵۰ نیاز دستگاه‌های زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی احصا شده و هر هفته یکی از این دستگاه‌ها در این سامانه مستقر می‌شوند و نیازمندی های خودشان را مطرح می‌کنند و این نیازمندی ها در قالب قرارداد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین خواهد شد.

طالبان ادامه داد: این آمادگی را داریم که نظام مهندسی ساختمان فارس نیز ذیل اداره‌کل راه و شهرسازی فارس در این مرکز حضور یابد تا به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان کمک شود.

وی گفت: همچنین این آمادگی را داریم که مباحث آموزشی را با دعوت از استادان مطرح کشور به شکل فیلم تهیه و با قرار دادن بر روی سامانه شهر – راه در اختیار مهندسان استان قرار دهیم.