شناسهٔ خبر: 148669 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

خطر غرق شدن شناگران و پاره شدن تورهای صیادی در دریای خزر

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به خطر غرق شدن شناگران و پاره شدن تورهای صیادی در دریای خزر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از اواخر وقت یک‌شنبه تا صبح سه‌شنبه موجب افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در ساحل و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۲ متر در دور از ساحل خواهد شد.

این سامانه روز یکشنبه در مناطق دور از ساحل استان گیلان، روز دوشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان، در شرق دریای خزر فعالیت دارد.

افزایش ارتفاع امواج خطراتی مثل غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین و فعالیت‌های تفریحی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل توصیه کرده است.