شناسهٔ خبر: 148676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدونکنار عنوان کرد؛

پدافند غیر عامل زیر ساخت توسعه پایدار

مازندران-نوری پور مسئول نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فریدونکنار از اجرای مانور مشترک این اداره و بندر فریدونکنار که بصورت نمادین به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در بندر این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امروزه بحث پدافند غیر عامل به عنوان زیر ساخت توسعه پایدار نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، علی نوری پور هدف از اجرای این مانور را سنجش میزان آمادگی و تعیین مشکلات، نواقص و عوامل موثر در حضور به موقع و موثر عوامل حوادث غیر مترقبه و پیش بینی نشده توسط دستگاه های درگیر در امداد رسانی جاده ای و پیشگیری از تهدیدات و افزایش امنیت جان انسان‌ها در بالاترین سطح ممکن اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: فریدونکنار از جمله شهرستان هایی است که در تمامی بخشهای حمل و نقل اعم از ریلی ـ جاده ای و دریایی صاحب امتیاز بوده از این رو شرایط زیرساخت پدافند غیر عامل در این استان دارای اهمیت و ویژگی خاص می باشد از این رو این مانور توسط عوامل اجرایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مشارکت دستگاه های امدادی برگزار شد.

نوری پور افزود: وجود منابع طبیعی در این استان اعم از دریا ـ جنگل ـ دشت و ... و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیک از جمله مواردی است که ارزش و اهمیت کارگروه پدافندغیر عامل را در مازندران در جایگاهی خاص و مهم قرار می دهد به دلیل همین اهمیت در ساعت ۱۰صبح به صورت فرضی با گزارش حوادث غیر مترقبه از سوی مردم حاضر در صحنه شروع و با حضور آخرین دستگاه درگیر در امداد جاده ای به مدت یک ساعت برگزار شد.

وی گفت: در این مانور ارزیابی حضور به موقع و موثر در زمان طلایی در صحنه حوادث غیر مترقبه توسط سازمان های درگیر و موثر در صحنه تصادفات نظیر پلیس راه و راهور ،آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس و راهداران مورد بررسی قرار گرفت.