شناسهٔ خبر: 148701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه برتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پدافند سایبری

سایبری رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کسب رتبه برتر عملکردی این اداره کل در حوزه پدافند سایبری طبق ارزیابی‌های اداره کل پدافند غیرعامل استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مجید بردبار رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های اداره کل پدافند غیرعامل استان مرکزی، اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی موفق به کسب رتبه برتر در بین ادارات استان شد.

وی با بیان اینکه در شهریورماه سال جاری، قرارگاه سایبری اداره کل پدافند غیرعامل استان اقدام به ارزیابی الزامات پدافند سایبری از جمله اتاق سرور و زیرساخت‌های شبکه ارتباطات ادارات کل کرد افزود: این ارزیابی تخصصی با مدنظر قرار دادن فاکتورهای متعدد از جمله گستردگی شبکه‌ها، جداسازی شبکه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های افتا، ارتباط ایمن شبکه اینترانت و اینترنت، تجهیزات، به‌روز بودن نرم‌افزارها و عامل نیروی انسانی متخصص و متعهد صورت پذیرفته است.

بردبار ادامه داد: برگزاری این‌گونه ارزیابی‌ها باعث افزایش سطح امنیتی و سایبری شده و ادارات مورد ارزیابی نیز از کاستی‌ها و نواقص موجود در سیستم مطلع می‌شوند.

گفتنی است در این خصوص مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اهدای لوح تقدیر از مجید بردبار رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تقدیر کرد.