شناسهٔ خبر: 148726 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان‌آتش‌نشانی؛

دوره آموزشی مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان برگزار شد

کارگاه با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و معاونت پیشگیری آتش‌نشانی تهران، دوره آموزشی مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و معاونت پیشگیری آتش‌نشانی تهران، دوره آموزشی مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان برگزار شد. 

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین معاونت آموزش مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و معاونت پیشگیری آتش‌نشانی تهران، دوره آموزشی مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان ویژه مهندسین رشته‌های عمرانی، معماری،  مکانیک و برق درمحل مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد. 

بر اساس این خبر مطابق روال سنوات گذشته، دوره‌های ویژه مهندسان رشته عمرانی، معماری، مکانیک و برق طی پنج دوره متوالی برگزار می‌شود که اولین دوره آن ۶ آبان ماه برگزار شده و چهار دوره دیگر طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد. 

این خبر حاکی است این دوره آموزشی که با حضور مدرسانی از بخش آتش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با عنوان مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان، به صورت یک دوره چهار روزه ۳۲ ساعت آموزش حضوری برگزار شد که دو مرحله آزمون برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. 

آزمون مرحله اول دوره آموزشی مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان، به صورت چهارگزینه‌ای و در آذرماه برگزار می‌شود و آزمون دوم عملی بوده و کسانی واجد شرایط شرکت در این مرحله هستند که نمره علمی آزمون اول را کسب کرده باشند. شرکت‌کنندگان پس از طی دو مرحله آزمون، گواهینامه پایان دوره با امضای مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و معاونت پیشگیری آتش‌نشانی تهران را دریافت می‌کنند. 

گفتنی است این دوره‌ها در پی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آتش‌نشانی امضاء شده است. چهار دوره دیگر با عناوین مقاومت در برابر آتش ویژه مهندسان، کشف و اعلام حریق ویژه مهندسان، اطفاء حریق ویژه مهندسان مکانیک و کنترل دود ویژه مهندسان مکانیک در هفته‌های آتی برگزار می‌شود.