شناسهٔ خبر: 148739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد ۸۵ کیلومتر کانال و قنو در محورهای مواصلاتی شهرستان پلدختر

کانال و قنو رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر از ایجاد ۸۵ کیلومتر کانال و قنو در محورهای مواصلاتی این شهرستان، طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  لرستان، روح‌اله شریف‌زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر به عملکرد این اداره اشاره کرد و اظهارکرد: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و پیگیری اداره شهرستان پلدختر، ۱۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است. 

وی افزود: همچنین در این مدت، عملیات بهسازی محورهای روستایی به‌طول ۲۸ کیلومتر، روکش آسفالت محور اصلی ۸ کیلومتر و روکش اسفالت به صورت اسلاری سیل به طول ۱۵ کیلومتر انجام شده است. 

شریف زاده بیان کرد: رفع ۵ نقطه‌ی حادثه خیز، خاکبرداری راه دسترسی محور ابراهیم آباد با حجم عملیاتی ۱۵ هزار مترمکعب، ۲۰ کیلومتر شانه‌سازی محورهای مواصلاتی و ۸۵ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال،   بخش دیگری از اقدامات شاخص طی هفت ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان پلدختر می‌باشد. 

وی، تنقیه و لایروبی  ۱۱۰ دستگاه پل در محور اصلی فرعی و روستایی، ۷۰۰تن  لکه‌گیری و چاله گیری، ریزش برداری و پاکسازی محورها با حجم ۲هزار ۴۰۰تن، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۹۲ کیلومتر، ایجاد ۱۲ کیلومتر هره خاکی، احداث و بهره‌برداری از پل بزرگ محور روستایی برگلان سوخته، تعمیر و مرمت ۵ دستگاه پل‌های آسیب دیده و ساخت و احداث ۱۸ دستگاه پل و آبرو را به‌عنوان بخشی دیگری از اقدامات هفت ماهه در حوزه راهداری برشمرد. 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر تصریح کرد: ۸۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۱۹۲ استوانه ایمنی، نصب، به‌روزرسانی و ساماندهی تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده به تعداد ۴۲۲ عدد، نصب ۱۹۰۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۱۱سرعتکاه، تولید و نصب ۳۰۰ فلش بتنی، نصب ۵۰عدد بشکه ایمنی، ۴۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم می‌باشد. 

شریف‌زاده به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل دروازه‌ای یکهزار و ۳۹۳ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، ۱۲ گشت مشترک با پلیس و ۱۴۱ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون‌های مربوط معرفی شده است.