شناسهٔ خبر: 148775 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان مطرح شد:

منطقه لیل آباد در غرب شهر زنجان مشکل مسکن را حل می‌کند

مسکن زنجان- منطقه لیل آباد در غرب شهر زنجان مشکل مسکن را حل می کند و با وجود این محدوده، دیگر کمبود و مشکلی در تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، چهارمین جلسه کارگروه امور زیر بنایی با حضور استاندار زنجان و معاون هماهنگی امور عمرای استاندار زنجان برگزار شد.

در این جلسه محسن افشارچی با بیان اینکه در جامعه با واقعیتی رو به رو  هستیم که افراد مختلف جامعه و به خصوص جوانان به مسکن نیاز دارند و باید عرضه انجام شود، گفت: یکی از ابزارهای کنترل مسکن، افزایش عرضه است.

وی ابراز کرد: کنترل تورم مسکن بخشی برعهده حاکمیت است و باید با ابزارهای علمی این مهم انجام شود.  

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه یک سری مصلحت های بالا دستی هم وجود دارد که باید نسبت به این مصلحت ها تدابیری اندیشیده شود، گفت: زمین در بخش های مختلف شهر در اختیار حاکمیت نیست که بتواند افزایش عرضه مسکن را داشته باشد و در این میان باید از امکاناتی که موجود است عرضه مسکن انجام شود. 

افشارچی تاکید کرد: غرب شهر زنجان امکان افزایش محدوده را دارد و در این میان این منطقه بهترین و مناسب ترین نقطه برای توسعه شهری است. 

وی با بیان اینکه امتیازات مهمی همچون فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی و صنایع هایتک در منطقه غرب شهر زنجان وجود دارد، افزود: وظیفه ما به عنوان مدیران مجموعه حاکمیتی این است که از ابزارهایی که در اختیار داریم برای تهیه مسکن مردم استفاده کنیم و براساس مصلحت بالادستی تدبیر کنیم. 

استاندار زنجان، با تاکید بر اینکه باید در خصوص مسکن جوانان تصمیمات خوبی گرفته شود و خوشبختانه در غرب زنجان این امکان وجود دارد،ادامه داد: در حال حاضر  متقاضیان مسکن در محدوده سنی ۳۰تا ۴۰سال هستند و باید برای جوانان  زیر ۳۰سال این امکان هم فراهم شود.   

افشارچی با بیان اینکه جمعیت شهر زنجان از ۲۸۰ هزار نفر در دهه ۷۰ به ۵۵۰ هزار نفر رسیده است،گفت: بعد از گذشت ۳۰ سال بعد از الحاق منطقه گلشهر به شهر زنجان، اتفاقی در این شهر نیفتاده و با افزایش جمعیت، تقاضا هم زیاد شده و در این راستا باید متناسب با تقاضا ‌برنامه ریزی صورت گیرد و بازنگری درطرح های شهری زنجان اتفاق بیفتد. 

افشارچی اظهار کرد: منطقه غرب شهر زنجان قابلیت لازم برای توسعه شهری را دارد و این مسیر می تواند فرصت خوبی را در بخش های مختلف ایجاد کند.

وی،با بیان اینکه مدیریت سرایداری نیست که آن را بدون تغییر تحویل بگیریم چرا که  مدیریت باید تحول داشته باشد،گفت: الحاق زمین در غرب شهر زنجان  یک امکان مهم و نیازجدی است و در سطح کشوردر حل موضوع نهضت ملی مسکن روی آن حساب شده است.

اراضی لیل‌آباد در منطقه غرب شهر زنجان با توجه به امتیازهای ویژه‌ الحاق شده است 

استاندار زنجان تصریح کرد: اراضی لیل‌آباد در منطقه غرب شهر زنجان با توجه به مزیت‌ها و امتیازهای ویژه‌ به این شهر الحاق شده که ظرفیت و فرصت بسیار مهمی مهم برای حل مشکلات مسکن در استان است.

افشارچی، با اشاره به اینکه ۱۷ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان زنجان ساخته می شود که کار بسیار بزرگی است،تصریح کرد: این استان در اجرای این طرح در سطح کشور پیشرواست و  به تبع زودتر از سایر استانها مشکلات را درک کرده و برای حل آنها هم تلاش های زیادی صورت می گیرد. 

وی گفت: خوشبختانه در استان زنجان اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت قانونی و با مدیریت خوب مدیرکل راه و شهرسازی استان جلو می رود.