شناسهٔ خبر: 148786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

ساماندهی بازار مسکن در گرو نظارت بر مشاوران املاک است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک روند بازار مسکن را ساماندهی می‌کند و این امر مهم باید بدون وقفه پیگیری و انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی در حاشیه جلسه با رمضانی معاون برنامه‌ریزی فرماندار مشهد اظهار کرد: نظارت بر این واحدهای صنفی با تاکید مقام عالی استان با جدیت اجرایی و دنبال می‌شود و با متخلفان این صنف نیز برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: حضور جدی و مشارکت همه جانبه تمام دستگاه‌های مرتبط (کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک) در نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک لازم و ضروری بوده و این امر روند نظارت‌ها را تسهیل می‌کند.

اهتمام وزارت راه و شهرسازی بر نظارت و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک

نماینده اداره کل راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان نیز در این جلسه گفت: نظارت و ساماندهی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن از مسایل مورد توجه بوده و بر اجرای این مسئله اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

قانع اضافه کرد: باید هماهنگی ویژه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه در گشت مشترک ساماندهی مشاورین املاک در خصوص نظارت بر  واحدهای صنفی متخلف وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مسوولان اجرایی مسایل و موانع را اعلام کنند تا مشکلی در روند اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک وجود نداشته باشد.

معاون فرماندار مشهد نیز در این جلسه، گفت: طرح نظارت و کنترل بازار مسکن بر بنگاه‌های املاک انجام شده و اجرای این طرح در سطح شهر مشهد با جدیت دنبال می‌شود.

رمضانی افزود: تیم‌هایی متشکل از ناظران از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بازرسی‌های مشترک از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح شهرستان‌های مشهد را بر اساس موارد ۹ گانه نظارت، انجام می‌دهند.

گفتنی است از ابتدای این طرح تا کنون ۸۰۶۷ بازرسی از مشاورین سطح استان انجام که منجر به پلمب ۱۰۸۶ مشاور املاک شده است.

در استان خراسان رضوی ۱۵۷۱۰ املاک فعال و ۲۴۳۲ املاک غیر مجاز تا کنون ثبت شده است.